Kategória: Kutatás.

Egy hirtelen ötlettől vezérelve készítettem egy gyors kutatást magyar Facebookozó fiatalok körében és megkérdeztem többek között azt, hogy mennyit, hogyan és miért Facebookoznak. Vagy éppen miért nem.

Okostelefon a kedvenc a Facebookozásnál
A kutatásban résztvevő Facebookozó fiatalok 84 százaléka legalább három éve Facebookozik. 90,9%-uk legalább egy órát tölt el naponta ebben a közösségi hálózatban, 14,7%-uk pedig folyamatosan jelen van.
A fiatalok mobilak, legkedveltebb eszközük a Facebookozásra az okostelefon, ezt a laptop követi, majd az asztali számítógép. A tablet még nagyon le van maradva, a hagyományos mobiltelefont pedig alig használják.

magyar-fiatalok-facebook-kutatas-mobil-eszkoz-2

Többet vagy kevesebbet Facebookoznak a fiatalok?
Ahogy említettem, fő kérdés bennem a használati szokások változása volt.
A válaszadók 30% használja kevesebbet a Facebookot most, mint néhány hónapja, 70%-uk ugyanannyit, vagy többet Facebookozik. Elsősorban azok között csökkent a Facebook használat, akik 2-3 éve regisztráltak.
A régebbi és az újabb tagok inkább ugyanannyit, vagy többet használjál a közösségi hálózatot. Ez az arány mindenképpen elgondolkodtató hosszú távon, főleg ha megnézzük a csökkenés indokait.

Mi a csökkenés oka?
A releváns 364 Facebookozó fiatal (az a bizonyos 30%) közül legtöbben azt válaszolták, hogy már unalmas nekik a Facebook (29,9%), második helyen a sok reklám (26,6%), harmadik helyen pedig a személyes adatok féltése szerepel (17,9%). Érdekes módon a szülők jelenléte, mint zavaró ok nem került bele az első 5-be.

magyar-fiatalok-facebook-kutatas-lemorzsolodas

Ha a Facebookon eltöltött időt nézzük, az látszik, hogy akit beszippant a rendszer, egyre inkább a része is marad, ugyanis akik régebb óta Facebookoznak, azok jellemzően többet használják napi szinten.
Míg az egy éve Facebookozóknál a 2 óránál kevesebb használat a jellemző, a 3 évnél régebben Facebookozók inkább 4 órát töltenek el az online közösségben.
A magyar fiatalok is szeretnek Facebookozni, de sokak szemében megkopott ennek a közösségi hálózatnak a fénye.
Ez természetesen nem jelent egyelőre semmi drasztikusat, hiszen ha régóta csinálunk valamit, az egyszerű szokássá válik.
Persze a Facebook számára a tendencia akár intő jel is lehet, főleg, ha a használat csökkenésének okait is megnézzük.
Ugyanakkor azok, akiket tartósan maradásra bírt a közösségi hálózat, nagyon sok időt fordítanak rá, sokan folyamatosan be vannak jelentkezve, amit kedvenc Facebookozó eszközüknek az okostelefonnak köszönhetnek.

Mit csinálnak a Facebookon a fiatalok? Mi jöhet a Facebook helyett? Ezekre a kérdésekre a következő napokban fogok válszolni.

A kutatásról
A kutatásban 1292 fiatal vett részt 2013 december 30 és 2014 január 12 között. Közülük – demográfiai összetétel miatt – 1192, 13 és 25 év közötti válaszadót vizsgáltam.
Bár nem merném a kutatást reprezentatívnak nevezni, de igyekeztem a résztvevőket olyan arányban keresni, hogy az igazodjon a Facebook összetételéhez ugyanebben a korosztályban.
A megkérdezés Facebookon történt, így az eredmény természetesen csak a Facebookozó fiatalok szempontjából értelmezhető. Azokkal a fiatalokkal, akik nem Facebookoznak, ez a kutatás nem szolgál információval.

Forrás: kozossegikalandozasok.hu
(BrandTrend)