Kategória: Kutatás.

Kétszámjegyű növekedést produkált a háztartási kisgépek piaca, miközben a nagyobb családi beruházást igénylő nagygépek iránti kereslet stagnált.

20131118_GfK TEMAX fehéráru_Page_1

A háztartási kisgépek piaca a harmadik negyedévben mintegy ötödével bővült, azaz 18,3 százalékos növekedést mutat 2012 harmadik negyedévéhez képest. Szinte valamennyi árucsoport hozzájárult a növekedéshez, egyedül a legkisebb kategóriák – olajsütők, kenyérpirítók, ételpárolók – értékesítéséből származó forgalom esett vissza.

konyhai_kisgep

Több kategória produkált kétszámjegyű növekedési ütemet: leginkább a szájápolási és az étel előkészítő termékek, illetve a vasalók járultak hozzá a piac értékbeli bővüléséhez, de a szőrtelenítő termékek, a hajvágók, a vízforralók, a kávéfőzők és a porszívók növekedése is jelentős.

20131118_GfK TEMAX fehéráru_Page_2x

2013 harmadik negyedévében a háztartási nagygép szektor 17,5 milliárd forintos forgalmat generált, ami 4,4 százalékos, mérsékelt bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest. Habár a hűtőszekrény értékesítés adta a legnagyobb forgalmat ebben az időszakban, az eladás mégsem tudta felülmúlni az előző év harmadik negyedévét. A hűtőszekrények mellett a páraelszívók és a beépíthető főzőlapok növekedése volt negatív.

Ezzel szemben kétszámjegyű növekedést ért el a mosógépek, a mikrohullámú sütők és a szárítógépek kategóriája.

20131118_GfK TEMAX fehéráru_Page_2

A mosógépeken belül valamennyi alkategória nőtt, de a kétszámjegyű növekedés főként az elöltöltős, keskeny kivitelű modelleknek köszönhető. Egyre több A++ és A+++-os mosógépet adnak el, míg az alacsonyabb energia besorolású modellek fokozatosan visszaszorulnak.
(BrandTrend)