Kategória: Kutatás.

A nyári főszezonban megvizsgáltak 95 szállásközvetítéssel foglalkozó portált, illetve ezek facebookos jelenlétét. Vajon ez a telítettnek nevezett , és melyek a vezető oldalak?

Az alapvetés szerint a hazai szállásközvetítői piac teljesen telített, hiszen a legnagyobb hazai brand, a szallas.hu, valamint a nemzetközi nagyágyú, a booking.com lefedi a piacot. Idén nyolcéves csúcson volt a szálláshelyek bevétele, ami az aktuális gazdasági helyzeten túl az egyre tudatosabb online kommunikációnak és hirdetéseknek is köszönhető. Az viszont nem igaz, hogy kizárólag a szallas.hu tartaná el a piacot: a marketingszoveg.com úgy találja, hogy bőven van még piaci lehetősége másoknak is.

A szallas.hu egy kitűnő brand és megbízható oldal, így mindenképpen vezeti a piacot és a szállásadók webhez való hozzáállását is alapjaiban határozza meg, azért vannak még kisebb, de hatékony oldalak is. A 95 vizsgált oldalból meglepő módon csak 25-nek volt értékelhető jelenléte a facebookon, a többinél pedig már a honlapjuk alapján is megállapítható volt, hogy ez nem véletlen, hiszen a jelentőségük igen kicsi.

Az első közösségi szállás oldal 2005 óta létezik. 2006-ban jelent meg az utazok.hu facebook oldala, majd néhány évig semmi. Ezután 2009-ben kezdett az indulhatunk.hu, a 2010-es év pedig már robbanásszerű volt, megjelent nálunk is a kuponos vásárlási modell, illetve elindult a szallas.hu a közösségi médiában is.

Sor

Szálláshely

Like száma

 

2013.09.01

 

 

1

trivago.com – Angol nyelvű!

1412275

2

Szallas.hu

429979

3

Bonuszbrigad.hu

353067

4

KuponVilag.hu

204274

5

Utazok.hu

120217

6

Szallas-rajongok.hu

72021

7

UtiSugo.hu

70191

8

Indulhatunk.hu

36535

9

Szallodak.hu

29852

10

welovebudapest.com

23031

A lájkok száma szerint a trivago.com az első, de ez az eredmény torz, mivel nemzetközi oldalról van szó, bár erős magyar jelenléttel. A második a hazai piacvezető szallas.hu az elvárásoknak megfelelően, míg a harmadik a bonuszbrigad.hu, amely viszont kuponközvetítő oldalként nem egy hagyományos szállásoldal. Ezért másodiknak a valóban szállásközvetítéssel foglalkozó utazok.hu oldal tekinthető.

Bár ez az érték állandóan változik, két véletlenül kiválasztott időpillanatban, augusztus elsején és szeptember elsején ellenőrizték, hogy a lájkok mellett a másik fontos mérőszám, tehát a „beszélnek róla” érték mekkora az egyes oldalaknál.

A magyar célközönségű szállásadó oldalak között meglepő módon már a szallasok.hu mutatja a legjobb arányokat, megelőzve a szallas.hu és a welovebudapest.com facebook oldalát. Az első három helyezett környékén a kuponos oldalak vagy angol trivago.com szerepel jól, aztán messze le van szakadva mindenki.

Ebben az összehasonlításban például a piacvezető szallas.hu csak a 14., később pedig 9. lett, mivel a követőinek csak mindössze 2%-a aktív. A social media kommunikációjuk ugyan színes, de nyilván a 400 ezer lájkolóra felhúzott oldalon a valóban aktívak jóval kevesebben vannak.

Végül a népszerű toplistázáshoz hasonlóan a nyári időszak felmérései alapján egy „abszolút”, mindent összegző és figyelembe vevő végeredményt hirdettek. Itt már az minden adatot összeszámoltak és a sorrend alapján pontszámokra váltották. A végeredmény pedig a következő lett:

Eszerint a kuponos oldalakat és az angol nyelvű trivago.comot leszámítva a mai szállásközvetítői online piacon az első öt szereplő közösségi médiás aktivitásuk szerinti sorrendben a következők voltak:

szallas.hu

welovebudapest.com

szallasok.hu

szallasvadasz.hu

szallodak.hu

(ite.hu, BrandTrend)