Kategória: Kutatás.

Az Apple a világ legértékesebb márkája, 185 milliárd dollárt ér. A legközelebbi versenytárs, a Samsung 2012 óta 51%-kal növelte márkaértékét – mialatt az Apple 1%-os növekedést ért el. A Samsung ezzel a globális lista 30. helyét foglalja el, 21 milliárd dolláros márkaértékkel

brandz-a-vilag-legertekesebb-markai-top10
Forrás: Millward Brown 

A Google képes volt megállítani a tavaly tapasztalható visszaesést, pályázik az első helyre, és idén 5%-os növekedést tudott felmutatni. Jelenleg a Google 114 milliárd dollárt ér, ezzel a listán a második. Az IBM harmadik, 112 milliárd dollárral.

A Samsung vezető pozícióra tör az okostelefonok piacán. Az elmúlt évben 1,6 milliárd dollárral többet költött kommunikációra és úgy tudta növelni piaci részesedését, hogy közben nagyon komoly innovációs tevékenységet folytatott.

„Az Apple a kiélezett versenyhelyzet ellenére megtartotta vezető helyét. Ez jól mutatja, hogy mire képes egy nagyon erős márka. A fogyasztók annak ellenére továbbra is rajonganak a márkáért, hogy a részvényárfolyamok estek a közelmúltban.” – Nick Cooper/MD Millward Brown Optimor

A BrandZ™Top 100 – a világ legértékesebb márkáit rangsoroló kutatás a WPP csoport megrendelésére készül és a Millward Brown piackutató cég készíti az elemzést. 2013-ban nyolcadik alkalommal publikálják az eredményeket. Ez az egyetlen olyan márkarangsor, amely a pénzügyi eredményeken kívül a fogyasztói véleményeket is figyelembe veszi.

A Top 100 márka összesített értéke 77%-kal nőtt 2006 óta. A vezető 100 márka összesített értéke jelenleg 2,6 trillió dollár.

“A 2013-as lista egyértelműen mutatja, hogy a márkára fordított befektetések megtérülnek. Az erős márkák piacrésze nő, árprémiumot tudnak érvényesíteni és nagyobb megtérülést biztosítanak a részvénytulajdonosoknak.” – David Roth, CEO / WPP

Eileen Campbell, Global CEO / Millward Brown: „A márkaérték mérő kutatások segíthetik a marketingszakembereket, hogy jobban tudjanak érvelni az igazgatósági üléseken, be tudják mutatni a közvetlen kapcsolatot a márkára fordított befektetések és a vállalat sikerességét mérő pénzügyi mutatók között.”

A világ legértékesebb márkái 2013-ban

a-vilag-legertekesebb-markai-2013Forrás: Millward Brown 

A legnagyobb növekedést azok tudták elérni, akik releváns előnyt kínálnak jól megkülönböztethető módon : A Millward Brown megközelítése szerint egy márka akkor a legeredményesebb, ha az alábbi három pillér mentén jól teljesít: Meaningful (releváns), Different (más mint a többi) és Salient (ismert a célcsoportja körében). Megfigyelhető, hogy a legnagyobb növekedést elért 10 márka ezen változók mentén szignifikánsan jobban teljesített, mint más márkák. A Prada növelte legnagyobb mértékben a márkaértékét, 63%-kal (jelenlegi értéke 9,4 milliárd dollár). Növekedési ütemét tekintve lekörözte az egyéb luxusmárkákat, kategóriájában a 4. (95. a Top100-as listán).

Nagyot nőtt a sörök értéke. Kategóriánkénti összehasonlításban meglepő módon a söripar márkáinak összértéke nőtt legnagyobb mértékben 2012-höz képest. A legnagyobb 10 sörmárka együttesen 36%-kal nőtt, összesen 63 milliárd dollár az értékük. A növekedés elsősorban a Latin Amerikában és Kínában tapasztalható értékesítés felfutásnak köszönhető. A Heineken a harmadik legnagyobb márka, értéke 8 milliárd dollár, és sokat profitált a legújabb Bond film, a Skyfall hangulatára hangolt és a mozifilm előtt vetített hirdetésekből. A brazil Brahma sörmárka értéke 61%-kal nőtt a múlt évhez képest, jelenleg 4 milliárd dollárt ér.

Az értékesebb márkák gyorsabban növekednek. Amióta felállítják a 100 legértékesebb márka rangsorát, minden évben összehasonlítják a Top 100 márkából álló részvényportfólió teljesítményét a S&P 500 portfóliójával. 2006 áprilisi kezdő időszaki értékhez képest a S&P 500 portfóliója 23%-kal nőtt, a BrandZ™ portfolió eközben 58%-kal nőtt.

Azok a vállalatok, amelyek erős márkák felépítésére alapozzák a stratégiájukat, a részvényesek számára is jobb megtérülést biztosítanak.

brandz-sP500-a-vilag-legertekesebb-markai

A technológiai márkák továbbra is uralják a rangsort – közben Kína kerül reflektorfénybe: A 100 legértékesebb márka közül 29 márka tartozik a technológiai illetve a telekom szektorba, értékben a Top 100 43%-át adják ezek a márkák, ami több mint 1 trillió dollárt jelent. Az ebben a szektorban szereplő márkák összértéke többé kevéssé változatlan maradt. Ellentétben a Facebook-kal, a Facebook kínai versenytársa, a Tencent, 52%-kal nőtt, ezzel a Tencent a tíz legnagyobb mértékben növekvő márka egyike lett, közel 800 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet. A Yahoo új szereplő a listán. A Yahooval szembeni elvárások – egyúttal a részvényárfolyamok is – azután lettek magasabbak, hogy a Google-től csatlakozott a céghez egy új CEO, ami a márka értékének emelkedését hozta magával.

A 2013-as részletek:
A BrandZ™Top 100 – a világ legértékesebb márkáit rangsoroló kutatás

A világ legértékesebb márkái 2012-ben

A világ legértékesebb márkái 2011-ben

A világ legértékesebb márkái 2010-ben

(BrandTrend)