Kategória: Kutatás.

Az Ernst & Young és a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) közös jelentéséből kiderül, hogy a televíziós reklámtorta nagysága tavaly megközelítette az 50 milliárd, a rádiósé pedig a 7 milliárd forintot.

Az adatszolgáltatók köre összességében bővült, mind a televíziók, mind a rádiók esetében is.

reklamtorta_2012_1

„A 2012-es eredmények az előzetes szakmai várakozásoknak megfelelően alakultak. A televíziós hirdetési bevételek immár negyedik éve csökkennek. A földi sugárzású televíziók továbbra is nézettségük szerinti arányuknál jóval nagyobb mértékben részesülnek a bevételekből” – mondta Havas István az Ernst & Young vezérigazgatója.

„A nagy kereskedelmi tévék mellett tavaly első ízben a kábelcsatornák reklámbevételei is csökkentek, így a visszaesés a teljes televíziós piacot érinti. Egyedül a nem szpotjellegű bevételek – például szponzoráció, termékmegjelenítés – növekedtek jelentős mértékben, de ezek aránya a teljes bevételből még mindig 8 százalék alatti” – hangsúlyozta Kovács Krisztián, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke.

reklamtorta_2012_2

Az Ernst & Young összesítése alapján 2012-ben a televíziós reklámpiac teljes árbevétele megközelítette az 50 milliárd forintot. A tavalyi 48,7 milliárd forintos bevétel 11 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi 54,9 milliárdtól. A bevételek döntő többségét továbbra is a reklámszpotok adták, azonban az előző évhez képest nőtt a nem szpotjellegű hirdetések aránya.

reklamtorta_2012_4

reklamtorta_2012_5

A földi sugárzású és a kábeltelevíziók reklámbevételei azonos mértékben, egyaránt 11-11 százalékkal csökkentek. Előbbi csoport 2012-es bevételei meghaladták a 35 milliárd forintot, utóbbiaké pedig megközelítették a 13,5 milliárdot.

reklamtorta_2012_3

Az adatszolgáltatásban részt vevő földi sugárzású televíziók a reklámbevételek 72 százalékát adták, miközben a nézettségi adatok alapján a piac 50 százalékát fedik le. A kábelcsatornák tavaly a hirdetési pénzek 28 százalékát szerezték meg, a nézettséget tekintve pedig 49 százalékon állnak.

reklamtorta_2012_6

A korábbinál lényegesen több, összesen 111 rádiócsatorna vett részt az idei felmérésben. A hallgatottsági adatok alapján a piac 90 százalékát lefedő adók összbevétele megközelítette a 7 milliárd forintot. Ennek döntő többségét, 87 százalékát a szpot jellegű bevételek adták.

reklamtorta_2012_7

reklamtorta_2012_8

2011-ben négy országos rádióadó vett részt a felmérésben, a hallgatottsági adatok alapján akkor a piac 75 százalékát fedték le és 4,6 milliárd forintos reklámbevételt értek el.
(BrandTrend)