Kategória: Kutatás.

A budapesti 15-69 éves lakosság körében júliusban végzett hallgatottsági kutatásunk alapján elmondható, hogy a nyári időszakban a rádiók iránti érdeklődés és a rádióhallgatás mennyisége töretlen, hiszen közülük naponta 910 ezren hallgattak rádiót (73%).

Az 1130 kérdezett háromnegyede – függetlenül attól, hogy hallgat-e rádiót, illetve milyen gyakorisággal teszi azt – nyilatkozott úgy, hogy számára fontos a rádiózás (Érdemes megjegyezni, hogy a rádiózás előtt csak az internetezés és a könyvolvasás végzett).

Ha az okokra vagyunk kíváncsiak akkor azt tapasztaljuk, hogy a rádióhoz való ragaszkodás okai mélyen gyökerező attitűdökben és habitusokban keresendőek.

Ennek kapcsán a kérdezettek többsége (56%-a) állította azt magáról, hogy ugyanannyi időt tölt rádiózással, mint az elmúlt 1-2 évben. 20%-a nyilatkozott úgy, hogy többet, míg 24% saját elmondása alapján kevesebbet rádiózik, vagyis a január óta készített hallgatottságkutatásunkban megfigyelhető stabilitás mutatkozik az össz-rádiózás tekintetében.

A rádióhallgatók lojálisak. A teljes mintában 57%, míg a több-kevesebb gyakorisággal rádiózók körében 68% mondta azt, hogy ha megszűnne a kedvenc rádiója, akkor nehezen tudná felcserélni egy másik csatornára.

Vizsgálatunk lezárulta után ez a kérdés a Neo FM körüli történések kapcsán különösen érdekessé vált, a következő hetek-hónapok fogják megadni a választ arra, hogy a budapestiek mely adókat választják majd a Neo FM helyett, feltéve, ha annak helyzete nem rendeződik.
(BrandTrend)