Kategória: Kutatás.

Többek között ez derül kia MillwardBrown-TNS-Hoffmann Nemzeti Olvasottság Kutatás adataiból és az NRC VMR felmérésének eredményeiből. 2011 harmadik negyedévében a magyarországi 15-69 éves lakosság körében az internetpenetráció elérte a 61 százalékot, ami csaknem 4,5 millió 15 évesnél idősebb internetezőt jelent. A növekedéssel párhuzamosan egy másik tendencia, az internetezés gyakorisága is nagyfokú növekedést mutat. Jelenleg a naponta internetező 15-69 évesek száma eléri a 3 milliót.

NRC_internet_riport_korcsoportok
Forrás: NRC

Jóllehet az összes korosztályról elmondható, hogy a dinamikusan növekedett körükben az internethasználat, azonban az idős, 50 és 69 év közötti internezők száma több mint másfélszeresére nőtt az utóbbi 3 évben. Dacára a nagymértékű bővülésnek, ebben a korosztályban még csupán minden harmadik magyar lakos tekinthető netpolgárnak, ami azt jelenti, hogy jelentős növekedési potenciál rejlik még ebben a korcsoportban. Ugyanakkor a legfiatalabb korosztály lassan kezdi elérni a telítettségi szintet, a 15-24 évesek körében tízből kilencen használják a világhálót.

NRC_internet__iport_15_69
Forrás: NRC

A kereskedelmi szempontból legfontosabb, 18-49 éves szegmens háromnegyede elérhető az interneten keresztül. A fiatalabb, vagy magasabb státuszú részszegmensekben még ennél is magasabb a penetráció szintje.

Az NRC mérései alapján a heti rendszerességgel internetezők 24%-a legalább alkalmanként használja a mobil stick szolgáltatást. Folyamatosan nő azok aránya is, akik közvetlenül a mobilkészülékükön interneteznek. Jelenleg a heti internetezők 20%-a böngészi az internetet mobilján legalább alkalmanként. Összességében az internetezők 33%-a használ valamilyen mobilinternet-elérést.
(BrandTrend)