Kategória: Kutatás.

Az ExacTarget "The Meaning of Like" c. tanulmánya szerint a Facebook-felhasználók 93%-a legalább havi rendszerességgel klikkel a "tetszik" gombra, de ennek jelentése a kor és a kontextus függvénye. A leggyakrabban az ismerősök, barátok posztjait jelölik meg ezzel a gombbal a felhasználók, a második leggyakoribb felhasználási mód pedig a "közösségi könyvjelzőként" történő használat, amikor a Facebookon kívüli oldalakon kattintanak a "tetszik" gombra.

Jeff Rohrs, az ExactTarget marketingkutatási és oktatási csoportjának vezetője elmondta: "Mivel a Facebook ennyire elválaszthatatlan része az online közösségi világnak, a marketingeseknek okosan és stratégiai szemlélettel kell kampányokat tervezniük a hálózaton. A "tetszik" gomb megnyomása mindenkinek mást jelent. Lehetőség a további interakcióra, de csupán egy lépés előre a jelentőségteljes, csatornákon átívelő kapcsolatok kiépítéséhez, melyekre a marketingeseknek a sikerhez szükségük van."

A kutatás szerint nem beszélhetünk egyelőre arról, hogy pontosan mi is a "tetszik" gomb megnyomásának jelentősége, mivel minden alkalom, amikor használják, nagyban függ a kontextustól és az egyéni felhasználótól.

A tanulmány beszámolt egy sor más következtetésről is:

– A Facebookozók 45%-a havi rendszerességgel "lájkol" egy céget, 35% ugyanakkor sosem tesz ilyet.

– 44% körülbelül havonta egyszer lájkolja a Facebookon cégek posztjait.

– A "tetszik" gomb nem feltétlenül engedélyt jelent – a megkérdezettek csak 15%-a szerint jogosítja fel a céget ez arra, hogy marketing jellegű üzeneteket generáljon a felhasználók hírfolyamában, ugyanakkor 39% szerint ez nem hatalmazza fel a céget semmi ilyesmire.

– Azok a felhasználók, akik sok (11-nél több) márkát "lájkolnak", nagyobb valószínűséggel motiválhatók kuponnal vagy egyéb kedvezményes ajánlattal a tevékenységükért cserébe.

– A 18-26 éves felhasználók nagyobb arányban használják a "tetszik" gombot egyéniségük, preferenciáik kifejezésére.

– A 27 éves és annál idősebb felhasználók nagyobb arányban várnak el valamit cserébe azért, hogy megnyomják a "tetszik" gombot.

– A legalább egy márkát "lájkolók" 31%-a azért nem jelölt meg több márkát hasonló módon, mert nem szerette volna ezt ismerősei hírfolyamában is megjeleníteni.

– Az átlagos amerikai Facebook-felhasználó 14 céget vagy márkát "lájkol".

Az ExactTarget marketing igazgatója, Tim Kopp szerint "A Facebook létfontosságú interaktív csatornává nőtte ki magát, mellyel a cégek releváns tartalmakat oszthatnak meg és a fogyasztókat is bevonhatják.  A friss jelentést a marketingesek haszonnal forgathatják, ha kíváncsiak, hogy a fogyasztók mit is várnak pontosan a márkáktól ebben a környezetben."
(DMI-DMSZ)