Kategória: Kutatás.

A közösségi hálók és blogok használói aktívabban élnek, vásárolnak és nyilvánítanak véleményt, mint az átlagos internetezők.

Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat új jelentése a közösségi médiáról

Tíz nagy országban vizsgálták a web használatát, és megállapították, hogy  leggyakrabban az internetezés fő célja mindenütt vagy csatlakozás valamelyik közösségi hálóhoz vagy a blogolás. Ez a két tevékenység viszi el a netezéssel töltött idő legnagyobb részét.

A vizsgált tíz nagy országban a közösségi hálók és blogok elérik az aktív Internet-használók háromnegyed részét. (A vizsgált tíz ország: Németország, Olaszország, Svájc, Franciaország, Spanyolország, Nagy-Britannia, USA, Japán, Brazília, Ausztrália).

Például az USA-ban idén májusban 140 millióan mentek fel a Facebookra, és  összesen 53 milliárd percig használták. Ez azt jelenti, hogy mindegyikük átlag hat órán át Facebookolt egy hónapban. A használat időtartamát tekintve a Facebook megelőz minden más web oldalt.

Összességében az amerikaiak internetezéssel töltött idejének majdnem egynegyed részét viszik el a közösségi hálók vagy a blogok.

Németországban a web oldalak típusai közül a közösségi hálókat és blogokat használják legtöbb ideig az internetezők. Ez idén májusban 12,7 milliárd percet jelentett.

Kiemeli a Nielsen jelentése, hogy a közösségi média használóinak 40 százaléka mobil telefonjáról megy rá az Internetre. A közösségi hálók használóinak száma főleg az 55 éven felüliek révén növekszik, akik inkább mobil internetezők. 

Habár több nő néz videót a neten, mint férfi, utóbbiak az intenzívebb használók. A férfiak ugyanis sokkal több videót néznek meg, és jóval hosszabb időt töltenek vele, mint a nők.

A közösségi hálók felnőtt használóinak 70 százaléka vásárol online. Így közöttük az online vásárlás 12 százalékkal valószínűbb, mint az átlagos felnőtt internetezők körében.

Ahogyan növekszik a közösségi média, illetve használóinak befolyása a közvéleményre, úgy válik egyre fontosabbá a hagyományos médiumok, kiskereskedők, márkagyártók és hirdetők számára, hogy megértsék, milyen módon használják és osztják meg fogyasztóik szegmensei az oldalak tartalmait.

A közösségi hálókat mobil telefonjukról elérő internetezők számának változása az USA-ban, 2011 első felében, a tavalyi első félévhez viszonyítva. Százalékban.
kozossegi_media_korcsoport_nielsen_1
Forrás: Nielsen piackutató vállalat

Táblázat. Az USA-ban az átlagos internetezőkhöz képest a közösségi média használói közül hány százalékkal többen…
kozossegi_media_korcsoport_nielsen_2
Forrás: Nielsen piackutató vállalat

(BrandTrend)