Kategória: Kutatás.
Ez a takarékos vásárlás legelterjedtebb módja hazánkban és 28 európai ország átlagában. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat nemzetközi internetes felmérése.    

Magyarországon a spórolásra törekvő válaszadók 77 százaléka nevezte meg a kiárusításokat és promóciókat a kedvező lehetőségek között. Kuponokat használ 55 százalékuk. Utána a megoldások sorában a viszonylag olcsóbb nagy kiszerelések választása következik (38), majd a váltás olcsóbb egészségmegőrző és szépségápoló termékekre (37). Lakóhelye vagy munkahelye közeli üzletben vásárol; alacsony árakat kínáló üzletben vásárol; kisebb kiszerelési egységet vesz, mert azért egyszerre kevesebbet kell fizetni. 

A vizsgált 28 európai országban a válaszadók 88 százaléka törekszik takarékosan vásárolni. A magyarok 94 százalékánál is nagyobb arányban keresik a spórolási lehetőségeket a görögök, horvátok, írek, litvánok és románok, 95-98 százalékos mutatóval. Legkisebb arányban jellemző ez a dánokra (71 százalék), hollandokra (74), svájciakra (75) és svédekre (77).

A kiárusítások és promóciók kihasználása hazánk mellett, szintén 77 százalékos említéssel, Törökországban a legmagasabb. Legkevésbé élnek ezekkel a lehetőségekkel a belgák, hollandok, lengyelek és oroszok (44-47 százalék). A cseheknél szembetűnik, hogy a viszonylag kedvező áron kapható nagy kiszereléseket 51 százalékuk részesíti előnyben. Arányuk a horvátoknál és lengyeleknél is magas, egyaránt 45 százalék. Ugyanakkor az európai átlag csak 35 százalék.
(BrandTrend)