Kategória: Kutatás.

A mért eredmények pedig rögtön visszavezethetőek a gyakorlatba, a fogyasztó így érzékeli és értékeli is a pozitív változást.

A GfK Hungária a már régóta alkalmazott hagyományos és a legújabb piackutatási módszerek mellett 2010-ben a Mystery Shopping (próbavásárlás) kutatásokra fókuszál. A vállalat ezen a területen is alkalmazza a GfK nemzetközi tapasztalatait, illetve a hazai piac igényeinek megfelelően végzi el a kutatásokat. 

A módszer lényege, hogy precíz irányítással, a próbavásárlók szemével méri a kereskedelmi és szolgáltató egységek adott pillanatban nyújtott teljesítményét. Az ügyfélkiszolgálás mérése elvégezhető bárhol, ahol ügyfél-értékesítő kapcsolat alakul ki, akár profitorientált, akár non-profit szervezetről van szó. Próbavásárlással emellett feltérképezhető a gyártók piaci helyzete, és több objektivitáson alapuló, mégis szubjektív szemmel érzékelhető szempont is. A módszer fényt derít mind a kiemelkedő, mind a fejlesztendő területekre. Kiemelt területek az értékesítés-támogatás, a reklamáció- és kifogáskezelés, a szerviztevékenység – mindezek a fogyasztói benyomások összegzése alapján.

"A próbavásárlás fontos fokmérője az ügyfélkiszolgálás színvonalának, amely minden piaci szereplő számára kulcsfontosságú a mai versenyhelyzetben. Az eredmények rögtön visszavezethetőek a gyakorlatba, a fogyasztó pedig érzékeli és értékeli a pozitív változást." – mondta el Pauks Felícia, a GfK Hungária Mystery Shopping vezetője.

Egyre több cég kíváncsi a független, felkészült felmérők, a próbavásárlók értékelésére, akik egyben maguk a fogyasztók is.
A mérés – visszacsatolás – tanulás – mérés körforgásának eredője pedig egy elégedettebb, ezért hűségesebb fogyasztó.
(BrandTrend)