Az Egyesült Államokban például a Verizon Wireless amely a 3G szolgáltatások vezetőjeként hirdeti magát 39%-kal tudta növelni márkaerő értékét. Az AT&T márkaereje 18%-kal nőtt az elmúlt évhez képest. A magyar piacon kevéssé ismert O₂ mobilszolgáltató (elsősorban az Egyesült Királyságban népszerű) márkaereje 23%-kal nőtt, a T-Mobile 20%-kal, a spanyol Movistar 14%-kal.
Peter Walshe, a Millward Brown Global Brand directora szerint: "Egyfelől a hatalmas adatátvitel segített a mobilszolgáltatóknak talpon maradni, másfelől azonban a megnövekedett adatforgalom miatti leállások rossz hatással voltak a szolgáltatók imázsára. Rövid távon segíthet, ha a jövőben valóban sikerül növelni a hálózatok kapacitását, az adatátviteli sebességet – 4 G rendszerekkel vagy LTE technológiával. Azonban a kapacitásnövelés sem jelent majd megoldást az agresszíven növekedő mobilkészülék márkák ellenében. A fogyasztók azt fogják vásárolni, amiben jobban megbíznak. A szolgáltatóknak zsonglőrködniük kell: jól kell használniuk a márkájuk által biztosított hátteret, miközben a termékük ill. a szolgáltatásuk hétköznapi árucikké változik."
Mit mutat a mobil top 10-es lista?
Feltörekvő piacok: A mobilszolgáltatók növekedése különösen erős a feltörekvő piacok országaiban. Jól mutatja ezt, hogy a 100-as listára felkerült Latin Amerika legnagyobb mobilszolgáltatója a mexikói Telcel.
2009-hez képest 14%-kal esett a China Mobile márkaértéke, bár még így is a világ legértékesebb mobilmárkájának számít a több mint 500 millió előfizetőjével. A csökkenés azzal magyarázható, hogy a kínai kormány két másik mobilszolgáltatónak is működési engedélyt adott: a China Telecom-nak és a China Unicom-nak.
A hazai piacon is jól csengő Vodafone a világ második legértékesebb mobilmárkája – és a legértékesebb angol márkanév-, 44,4 milliárd dollár márkaértékkel.
Az Egyesült Államokban a piac elmozdult a kártyás előfizetők felé, a recesszió miatt a szerződéses előfizetők aránya csökkenő trendet mutat. Az Egyesült Királyságban a szolgáltatók nagyon olcsó percdíjakkal csábítják a fogyasztókat.
Az itthon kevéssé ismert O₂ 23%-os növekedése mögött az áll, hogy az Egyesült Királyságban ők számítanak az okos telefonok fellegvárának: több mint 2 millió IPhone-t értékesítettek Nagy-Britanniában. Ismertek a tarifák átláthatóságát bemutató O₂ Simplicity programjukról is.
A világ legértékesebb mobilszolgáltató márkanevei:
Forrás: Millward Brown
A 100 legnagyobb márka – BrandZ Top 100
(BrandTrend)