Kategória: Kutatás.

"Bár a felmérésbe bevont blogok felén még nem jelent meg reklám, ez a blogtulajdonosok számára nem elvi kérdés, sokkal inkább a megkeresések hiányára vezethető vissza – kommentálta a felmérés eredményeit Lövenberg Balázs, a Karmamedia stratégiai igazgatója.

"A bloggerek az AdBlog 2009 eredményei alapján cseppet sem reklámellenesek: mindössze 12 százalékuk zárkózik el teljesen a lehetőség elől. Továbbra is érezhető azonban az idegenkedés a szponzorált bejegyzésektől."

A hagyományos reklámokkal (banner, footer, AdWords) kapcsolatban az olvasók is megértőek lennének – derül ki a feltételezett olvasói reakciókra irányuló kérdés válaszaiból. A bloggerek 82 százaléka szerint semmi probléma nem lenne a hirdetésekkel, és mindössze 1 százalék gondolja úgy, hogy elpártolnának tőlük az olvasók. Utóbbi arány a szponzorált bejegyzések esetében már jóval magasabb, 22 százalék.

A bloggerek több mint fele 50 000 forint alatti bevétellel kalkulál (egy hónappal és egy hirdetővel számolva), negyedük 50 000 és 100 000 forint közöttivel, és mindössze 8 százalékuk számít ennél is többre. Szolgáltatások vagy termékek jellemzően inkább a szponzorált bejegyzések kompenzációjaként jöhetnek szóba.

"A blogok egyre növekvő olvasottsága ellenére hiányoznak a kifejezetten erre a szegmensre irányuló médiakampányok" – nyilatkozta Papp László, a Gmedia Sales House ügyvezetője. "A média, a vállalatok és a pr ügynökségek ugyan már szembesültek azzal, hogy megváltoztak a médiafogyasztási szokások, de az új kommunikációs tér sok szempontból még ismeretlen zónának számít."

Több meglepő eredményt is hozott az egyes eszközök elfogadottságát vizsgáló kérdéssor. A néhány éve még mumusként kezelt bannerhirdetések mára teljes egészében elfogatottá váltak (75,81%), míg az AdWords támogatottsága (64,52%) meglepően alacsony, kevesebb mint egy százalékkal haladja meg a szponzorált bejegyzések elfogadottságát (63,71%).

Az Egyesült Államokban virágzó partnerprogramokhoz hasonló kezdeményezésben – ahol a bloggerek jutalékot kapnak a webáruháztól a tőlük érkező vásárlók után – a megkérdezettek 63 százaléka venne részt szívesen.

Karmamedia AdBlog 2009
A felmérés 2009. szeptemberében 124 blogger személyes megkeresésével zajlott. A válaszadók között a Goldenblog kategóriák Top10 helyezettjei, a rendszeres Index címlapos blogok és a Bloggerunió tagjai találhatók. A teljes jelentés letölthető a
http://adblog2009.karmamedia.eu címről.
(BrandTrend)