Kategória: Kutatás.

Hirdetők, médiaügynökségek és médiatulajdonosok felső vezetői nyilatkoztak arról, hogy véleményük szerint miként alakulnak a reklámköltések 2009 második félévében az idei első félévhez képest.

Köztudott, hogy a 2009-es év első fele jelentős csökkenést hozott a magyar médiapiacon is.

Kíváncsiak voltak, hogy ez az időszak vajon tényleg a mélypont volt-e, vagy még nem értük el a gödör alját. Ezért a mostani felmérésben arra keresték a választ, hogy az első félévhez képest a másodikban – akár a szezonális hatások, akár más tényezők hatására – milyen irányba várható elmozdulás a reklámforintok elköltésében. A kapott válaszokat összesítő táblázatban azt mutatják be, hogy az egyes médiatípusokra vonatkozóan a válaszadók hány százaléka vár növekedést, stagnálást vagy csökkenést.

A legoptimistább előrejelzés az internettel és a kábeltelevíziókkal kapcsolatban tapasztalható, itt messze legtöbben növekedést várnak. A többség az országos tévéknél is emelkedést remél, itt viszont relatíve magas a csökkenést prognosztizálók aránya. A nyomtatott sajtó esetében a magazinpiachoz kötődő várakozások a kedvezőbbek, itt a válaszadók legnagyobb része stagnálást jövendöl, emellett valamivel többen vannak a visszaesést jelzők a növekedést gondolókhoz képest. A napilapoknál viszont a többség további esést vár. A lappiachoz hasonló megítélést láthatunk a közterület irányában, míg a legborúsabb képet a rádiós és az indoor piacról alkották a megkérdezettek.

ipsos_barometer

(BrandTrend)