Kategória: Kutatás.

Nagy-Britanniában a jelenlegi 17%-ról 2014-re 42%-ra nő majd a mobilinternet-penetráció. Németországban 12%-ról 37%-ra emelkedik, Franciaországban pedig a jelenlegi 11%-ról 41%-ra kúszik majd az arány az előrejelzések szerint.

A mobilinternet terjedése, a Forrester szerint, két fronton is nagyon fontos. Először is, a távközlési cégek, akik azzal kell szembenézzenek, hogy telítődik az előfizetői piac, új bevételi források után kutatnak – ezekben a mobilinternet kulcsszerepet játszik. Másodsorban, a cégek, legyenek azok bankok vagy légitársaságok, médiacégek, akik mostanáig vonakodtak pénzt és időt fektetni egy mobilinternet-stratégia kialakításába, amíg a penetráció igazán megnő, most elkezdhetik kidolgozni, hogyan tervezik ügyfeleiket megszólítani a mobiltelefonokon keresztül.

"A következő évtized folyamán a mobilinternet hasonló sikertörténetének lehetünk majd tanúi, mint a PC-alapú Internet esetében." – mondta Thomas Husson, a Forrester elemzője. "Mivel Európa ad otthont az egyik legsokfélébb, és legszaturáltabb mobilpiacnak, a cégek legnagyobb kihívása az lesz, hogy az új szolgáltatások népszerűségének növeléséhez alkalmazkodni tudjanak majd a helyi piacok sajátosságaihoz."
A nyugat-európai mobilpiac ötéves előrejelzése 17 régióbeli országot vizsgált.
(DMSZ-Mobile Marketing Magazine)