Kategória: Kutatás.

Ebben a hónapban az AWCM azt vette górcső alá, hogy mely napszakban küldik ki a marketingesek az e-maileket.

Talán nem meglepő, hogy a marketing célú üzenetek 67%-át reggel 9 és este 6 között küldték. A küldési idők tehát a munkaidőhöz igazodnak, az e-mail marketingesek kényelme szerint, nem pedig a címzetteké szerint!

A munkanapokon jellemző időpontokban 3 jól elkülöníthető csúcsot figyelhetünk meg 11-kor, 1-kor, illetve délután 5 és 6 óra között. Mit is jelent ez?

Az első csúcs a munkanapokon 11 órára esik – pont 2 órával azután, hogy sok helyen megindul a munka. Ez azt is jelenti, hogy az e-mail marketingesek azonnal kiküldik az üzeneteket, amint azok készen vannak, és nem céloznak be egyetlen időpontot sem.

Nem sok e-mail marketinges célozza meg a munkanap kezdetét: egy e-mail létrehozása, tesztelése és kiküldése körülbelül 2 órát vesz igénybe. A reggel 10 előtt érkező üzenetek tehát valószínűleg már előző nap elő lettek készítve.
Ez tehát további bizonyíték arra, hogy a marketingesek saját időbeosztásuknak megfelelően küldik ki az üzeneteket.

Úgy fest, csak az ebédidőre eső 1 óra az, ami tudatosan kiválasztott.
A munkaidő vége előtti nagy roham pedig valószínűleg annak tudható be, hogy az üzenetet nem órára, hanem napra időzítették, a valódi határidő tehát a "mielőtt hazamennénk".

A hétvégén kiküldött e-mailek nagy részét pedig minden bizonnyal a munkahét folyamán dolgozták ki és állították össze. Ez azt jelenti, hogy a legtöbb esetben megtervezett a kiküldési idő – a reggel 9 óra a legnépszerűbb.
A hétvégi ebédidőt pedig nem tartják olyan fontosnak, mint munkanapokon.
(DMSZ-DMA UK)