Kategória: Kutatás.

Másképpen fogalmazva, az e-mail megnyitása előtt egyre komolyabban átgondolják, hogy ismerik-e és bíznak a küldőben, illetve jó tapasztalataik voltak-e vele kapcsolatban a múltban.
Egy sikertelen e-mail kampány esetében tehát lehet, hogy a feladó előző üzenetein több múlt, mint az adott kampányon.

"Ahogy a fogyasztók egyre tudatosabbak abban a tekintetben, hogy mely üzeneteket nyitják meg, és próbálják kezelni a postaládáikban a növekvő forgalmat, csak azokat az e-maileket olvassák el, amelyeknek ismerik a feladóját, engedélyt adtak neki, vagy egy olyan cég küldi nekik, mellyel jó a kapcsolatuk" – mondta Kevin Mabley, az Epsilon stratégiai szolgáltatásainak alelnöke

 "A feladó jól képviseli a márkát, és elnézve azt az összeget, melyet a cégek a márkaépítésre költenek, ki kellene használniuk ezt a lehetőséget is. És fordítva is, olyan dolgokat kellene nyújtaniuk a fogyasztóknak, ami megfelel az offline elvárásaiknak is. Ha ezt elmulasztják, nagy csalódást okoznak, és a vásárlók leiratkozással és spam-nek nyilvánítással jeleznek."

Egy másik tanulsága az Epsilon-felmérésnek az, hogy az észak-amerikaiak 76%-a szerint a spam "az olyan e-mail, melynek nem ismerjük a feladóját." Emellett az észak-amerikaiak többsége úgy próbálja kezelni a nagy mennyiségű e-mailt, hogy leiratkozik a hírlevelekről (77%), spam-mappát hoz létre (73%), spam-ként jelenti az e-mailt (66%), vagy letiltja a feladót (61%).
Ennek az az eredménye, hogy a cégek, akik egy frissen feliratkozó fogyasztónak nem küldenek azonnal üdvözlő vagy köszönő e-mailt, azt kockáztatják, hogy a fogyasztó elfelejti a regisztrációját, és ha e-mailt kap a cégtől, a fentiek szerint fog eljárni – jobb esetben leiratkozik, rosszabb esetben spam-ként is jelenti az üzenetet.

Elsősorban az ilyen jellegű panaszok alapján határozzák meg a szolgáltatók, hogy mely üzeneteket kezelik spam-ként. A szektorban elterjedtek szerint, ha 0,5%-ot meghaladó a panaszok aránya egy szolgáltatónál, az már kézbesítési problémákhoz vezethet.

"Ha a címzett nem emlékszik a feladóra vagy nem ismeri fel, akkor az üzenetet irrelevánsként fogja kezelni, ez pedig azon szempontok egyike, melyet a fogyasztók figyelembe vesznek, amikor spam gyanúja merül fel" – mondta Mabley. "És ilyenkor azt teszik, amit mi csak "lusta leiratkozásnak" nevezünk: áthelyezik a kéretlen levelek mappába vagy spam-ként jelentik, azt gondolván, hogy ez a legegyszerűbb módja a leiratkozásnak. Hogy a címzett felismerje a feladót, emlékezzen rá, kritikus fontosságú abban, hogy az e-mailt jogosnak érezze."

Kiderült az is, hogy a tanulmányban szereplő észak-amerikaiak 67%-a iratkozik le egy listáról az irreleváns tartalom miatt, ez az Epsilon szerint az első számú ok, amiért a fogyasztók így tesznek.
64% pedig azt állította, a túl sok üzenet miatt dönt a leiratkozás mellett, mely a második leggyakoribb ok.
(DMSZ-Direct Magazine)