Kategória: Kutatás.

Többek között erről tájékoztatnak a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb adatai.

Mennyiségben – összesen – mintegy 23 millió liter hideg édességet adtak el a boltokban, a legutóbbi év során, 3 százalékkal kevesebbet, mint azt megelőzően.

Értékben a piac 2 százalékkal bővült 2008 július-2009 júniusban, az előző tizenkét hónaphoz viszonyítva.

Az impulzus jégkrémek idén júniusban olcsóbbak lettek a tavalyi hatodik hónaphoz képest. Amíg a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárnál  literenként 1 114 forintot regisztrált a Nielsen most júniusban, addig múlt év júniusban 1 301-et, tavalyelőtt pedig 1 221-et.

Ugyanakkor az otthon fogyasztott nagy kiszerelésű termékeknél 603-ról 609 forintra változott a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár, literenként.

A jégkrém fő beszerzési helye a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres üzlettípus. Az impulzus jégkrém 63 százalékát ebben a csatornában vásárolták az emberek, ahogyan egy évvel korábban is. Az otthoni fogyasztásra szánt, nagy kiszerelésű termékeknél pedig 53 százalék a 401-2 500 négyzetméteres üzletek részaránya. Itt 3 százalékpontos emelkedést mutatnak az adatok. 

A 401-2 500 négyzetméteres csatorna vezető szerepének egyik oka, hogy megnőtt a főleg diszkontokban árusított kereskedelmi márkás termékek részaránya: Idén júniusban már az összes eladott impulzus jégkrém 70 százaléka a láncok saját márkája, szemben a tavalyi és tavalyelőtti hatodik hónap egyaránt 55 százalékos mutatójával.

Az impulzus jégkrémek forgalmazásából jelentős rész jut a kisebb, hagyományos élelmiszer-üzletekre. Az 50 négyzetméteres és kisebb boltok 15, az 51-200 négyzetméteresek 14 százalékkal részesednek a mennyiségi eladásokból. A mutatók nem változtak, egyik évről a másikra.

A nagy kiszerelésű jégkrémeknél viszont magas, 29 százalék a hipermarketek részaránya, az összes megvásárolt mennyiségből.

Az impulzus jégkrémek – mennyiségben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok részesedése. Százalékban.
nielsen_jegkrem_1
Forrás: Nielsen piackutató vállalat

Az impulzus  jégkrémek mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára az elmúlt időszakban.
nielsen_jegkrem_2
Forrás: Nielsen piackutató vállalat

(BrandTrend)