Kategória: Kutatás.

"Az elsősorban a honlaplátogatási szokások megismerésére létrehozott VMR (Visitor Media Research) kutatásunkat 2001-ben indítottuk útjára. Az azóta eltelt 8 év alatt a felmérést a legnagyobb online médiaügynökségek médiatervezésre, a médiatulajdonosok pedig az értékesítés támogatására használják. A VMR adatfelvétele jelenleg több mint 300 honlapon zajlik és a teljes internetezői társadalom online, offline médiahasználatát, a vásárlási szokásokat, a szabadidő eltöltést, az érdeklődési kört vizsgálva segíti a hirdetőket, az online szolgáltatásokat kínálókat abban, hogy teljes képet kapjanak a hazai 14 évesnél idősebb internetezőkről. Aki ismeri a cégünket az tudja, hogy fontosnak tartjuk a folyamatos megújulást, a piaci szereplők igényeinek a követését. Kutatunk, fejlesztünk, egyre több új kutatási megoldást és terméket kínálunk partnereinknek. A VMR új, kiegészítő termékeit is a Megbízóink igényei hívták életre." – mondta el Klenovszki János az NRC Piackutató ügyvezető igazgatója.

A gyerekek internetezési és szabadidő eltöltési szokásait már 2 éve vizsgálja a vállalat. A VMR.kids kutatás ilyen szempontból nem számít tehát újdonságnak. Hasonló a helyzet a VMR.eco felméréssel, amely az üzleti döntéshozók és a döntéseket befolyásoló szakemberek internethasználati szokásait, információszerzésük, tájékozódásuk módját és eszközeit, fogyasztásukat és médiahasználatát vizsgálja. A hiánypótló kutatásként indult felmérések nagy népszerűségnek örvendenek.

A VMR kutatás 2009-ben három további termékkel egészül ki, ezek a VMR.cool, a VMR.women, és a VMR.silver.

A "cool" kutatás a 15-25 éveseket vonja nagyító alá. ők azok, akiknek határozott elképzeléseik vannak a világ dolgairól, a márkákról, a menő cuccokról, formálják társaik véleményét, megmondják mi a cool, és mi nem az.

A VMR.women célcsoportját a nők képezik. Szokásaik, motivációik és attitűdjeik megismerése annál is inkább fontos, mivel számos döntési szituációban befolyásoló vagy döntéshozói szereppel bírnak.  Véleményt formálnak az egyes termékekről, szolgáltatásokról, és szívesen megosztják tapasztalataikat ismerőseikkel. Hogyan tájékozódnak? Milyen információt keresnek? Mire használják az internetet? Mivel töltik szívesen szabadidejüket? A VMR.women felmérésből mindez kiderül.

 Az ’50-es korosztályról, és az idősebbekről ma még viszonylag kevés információ áll rendelkezésünkre, annak ellenére, hogy a társadalom egyre nagyobb szegmensét alkotják, fogyasztanak, vásárolnak, kikapcsolódnak, aktívan töltik a szabadidejüket. Napjainkban mind több vállalat ismeri fel ezeket a jelenségeket. A csoportról bennünk élő sztereotípiák ma már nem állják meg a helyüket; a korábbi generációktól eltérően aktívan töltik idejüket, élvezik a szabadságot, értékelik a gyártók és szolgáltatók eltérő kínálatait. A VMR.silver kutatással a piackutató vállalatnak tehát nem kisebb a célja, minthogy feltérképezze és megismerje a korosztály motivációit, szokásait, gondolkodásmódját. Az érdeklődők a www.nrc.hu/termekek aloldalon még több információt olvashatnak a VMR termékekről.

"Reméljük, hogy az új termékeink hasonló népszerűséget érnek majd el, mint korábbi felméréseink. A változó igényeikhez igazodva kutatásainkat folyamatosan fejlesztjük, és olyan megoldások kidolgozásán dolgozunk, amelyek előremutatóak, és valós problémákra és kérdésekre válaszolnak. A könnyebb elérhetőségük érdekében a VMR termékekre vonzó csomagajánlatokat is kidolgoztunk az érdeklődők számára" – fűzte hozzá Sija Marianna, az NRC marketing vezetője.
(BrandTrend)