Kategória: Kutatás.

A személyes megkérdezés során öt intézmény – Oktatási és Kulturális Minisztérium, Magyar Turizmus Zrt., Nemzeti Kulturális Alap, Országos Rádió és Televízió Testület, Magyar Mozgókép Közalapítvány – ismertségét is vizsgálták. A megkérdezettek 64%-a válaszolt úgy, hogy ismeri a Magyar Turizmus Zrt.-t, amellyel a Társaság – az Oktatási és Kulturális Minisztérium után (84%) – a 2. legismertebb intézmény a felsoroltak közül.
Azok körében, akik már hallottak az adott intézményekről vizsgálták továbbá, hogy találkoztak-e már olyan kulturális ajánló műsorral vagy hirdetéssel, amelyet a felsorolt öt Társaság valamelyike készített, illetve népszerűsített. A legtöbben (59%) a Magyar Turizmus Zrt.-t említették.
A Társaság 2006 óta egy-egy téma köré fókuszálja belföldi marketingkommunikációs tevékenységét, amely egyfelől lehetővé teszi a források koncentrálását, a külső partnerekkel közös akciókat, másfelől az egy "ernyő" alatt összefogott ajánlatokkal átütőbben és hatékonyabban tud megjelenni a piacon. Mint ismeretes, a Társaság a 2009-es évet a kulturális turizmusnak szenteli. A kampányév célja Magyarország kulturális értékeinek, örökségének megismertetése és az erre épülő turizmus élénkítése lesz.
Az idei Vizek Évéhez hasonlóan a 2009-es Kulturális Turizmus Évét is várhatóan nagy érdeklődés kíséri, hiszen a most elkészített felmérés is igazolja, hogy a Magyar Turizmus Zrt. üzenetei célba érnek.
(BrandTrend)