Kategória: Kutatás.

A Medián által korábban kifejlesztett webAUDIT és webRATE, amelyek online oldalak látogatottságát és látogatói összetételét mérik, a piacon már bizonyítottak. A rendszerbe most új elemként kapcsolódott be a webPROFILE, amely a GfK Hungária által nyújtott információkat szolgáltat a tartalomszolgáltató és médiatervező szakma igényeihez igazítva, kiegészítve a webPANEL szoftveres paneljének adataival.

A Medián a webAUDIT-tal, a hazai internetes szakma által egyöntetűen elfogadott weblátogatottság-auditáló szolgáltatással, már évek óta jelen van a piacon. Partnerei között található a hazai weboldalak színe-java, a vezető portálok, a nyomtatott sajtó online oldalai, a televíziók és rádiók weboldalai, valamint a kikapcsolódást, az informálódást, a kapcsolattartást szolgáló website-ok egész sora. Demográfiai statisztikái lehetővé teszik a látogatók összetételének gyors és hatékony elemzését. A napokban megújult weblappal jelenik meg a Medián webAUDIT szolgáltatása.

A webRATE szolgáltatás a webAUDIT látogatottsági, valamint látogatóösszetétel-statisztikáinak egységes információs rendszereként nyújt segítséget a hazai internet-látogatottság analíziséhez. Főbb funkciói közé sorolható a látogatottsági eredmények, trendek hosszú távú vizsgálata, a hazai internetezők összetételének, internetezési szokásainak elemzése, célcsoportkeresés. A webRATE újítása, hogy rövidesen szoftveres csomag formájában nyújt gyors és költséghatékony segítséget a tartalomszolgáltatók, illetve a médiaügynökségek munkájához. 

A webPROFILE a webRATE és a GfK Hungária adatainak fúziójával létrehozott adatbázis. Az így nyert adatbázisban pontosan nyomon követhető az auditált oldalak közönségének összetétele részletes szociodemográfiai kérdések mentén is, elősegítve a lehető legpontosabban körülhatárolt célcsoportokra való tervezést, hiszen az egyes site-ok látogatóiról rendelkezésre állnak – a demográfiai változókon túl – életmódbeli, ellátottsági, fogyasztási, attitűd, stb. változók is. A webPROFILE adatbázisa az Egyesült Államokban már bizonyított MEMRI nevű szoftver rendszerébe kerül, mely összetettebb elemzésekre is egyszerű megoldásokat kínál.

A webPANEL az fentiekkel ellentétben egy kliensoldali mérés, vagyis az egyes felhasználókról gyűjtött adatokból épül fel, nem az egyes oldalak letöltéseinek számlálásából. Ez egy erre a célra fejlesztett szoftverrel érhető el, melyet az online panel tagjai egyszerűen telepíthetnek számítógépükre, majd internetezési tevékenységüket e program továbbítja a webPANEL szerverére. A panel kuriózuma, hogy csak szigorúan offline toborzott tagok kerülhettek be a rendszerbe, vagyis olyanok, akikkel már „találkoztak” személyes, telefonos vagy online felmérések során, így biztosítva a lehető leghitelesebb eredményt. Ezzel az eljárással már lehetőség nyílik nem auditált webhelyek mérésére is akár a kisebb magyar weblapok, akár a nem hazai oldalak esetében. A webPANEL kapcsán is lehetőség van az adatok részletes szociodemográfiai változók szerinti elemzésére.

Így válik teljessé a GfK-Medián webAUDIENCE csomag, mely a teljes magyar online piacról szolgál releváns információkkal, a tartalomszolgáltatók és ügynökségek munkáját könnyítendő. Lehetővé teszi a legegyszerűbb lekérdezéseket éppúgy, mint az összetettebb elemzéseket; a legnagyobb site-októl egészen a kisebbekig.
(BrandTrend)