Kategória: Képes hír és Konferencia.

Admin kategória: Képes hír.

A török kommunikációs ügynökségek szövetsége gyerekek és reklám témában tartott konferenciát Isztambulban. A több mint száz fős közönségben a török kormány három minisztériumának képviselői is részt vettek. Az előadók között volt Fazekas Ildikó.

A gyerekek és reklám témakörét a világon mindenütt nagy érdeklődés övezi. A törököknél pedig az EU-s irányelvek átvétele zajlik, amelynek részeként a megtévesztő és összehasonlító reklámok, valamint a gyerekek védelme került a figyelem középpontjába, és ez utóbbiról szervezte konferenciáját a török szövetség.

ort

A török kommunikációs ügynökségek szövetsége nemzetközi előadókat hívott segítségül, hogy a kérdésekről átfogó képet kapjanak. Dominic Lyle, az EACA (Európai Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége) igazgatója az EU-s szabályokról adott áttekintést, Chiara Odelli, az EASA projektvezetője pedig az önszabályozás rendszeréről és az EU Pledge ellenőrzéséről beszélt.

Alexia Clifford, az angol kormány táplálkozás- és életmód ügynökségének programvezetőjeként a Change4Life kampány komplexitását emelte ki. A kampányok nem pusztán ráirányították a figyelmet az egészséges életmódra, de tippeket, ötleteket, ingyenesen kérhető információs csomagot adnak, és az reklámozó vállalatokkal való együttműködésben a megváltozott receptúrájú termékekkel közös promóciót készítenek.

Fazekas Ildikó a magyar TÉT Platform elnökeként a Platform hazai tevékenységéről, az ingyenesen letölthető oktatási program sikeréről számolt be. ÖRT főtitkárként pedig az ÖRT tevékenységét ismertette, amelyben a megelőzés fontosságát hangsúlyozta.

“A tréningek és az előzetes véleményeztetés során a gyermekek védelme kiemelt szerepet kap, az elmúlt évben végzett monitoringunk 100%-os eredménye pedig azt mutatja, hogy felelős a szakma, hiszen gyermekek nem voltak láthatók veszélyes helyzetben a reklámokban. Nagy érdeklődés övezte a három éve végzett ÖRT-IAA kutatás eredményét is, amelyben a szülők aggodalmait kutattuk, és amelynek eredménye szerint – a hasonló angol kutatással megegyezően – a szülők reklámoktól való aggodalma az utolsók közötti helyen van” – fogalmaz Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára.

“Nagy öröm és megtiszteltetés volt részt venni a konferencián, jó volt látni, hogy az ügynökségek mellett a reklámozók képviselői, sőt a kormányzati szereplők, konkrétan három minisztérium, sőt hatóságok vezető tisztségviselői is részt vettek. Hiszek abban, hogy a jó gyakorlatok megismerése és az eszmék cseréje hozzásegíti az ipart és a jogalkotókat a téma kezelésében a megfelelő válaszok megadásában” – tette hozzá Fazekas.
(BrandTrend)