A teljes beszélgetés ITT hallgatható meg!
Résztvevők:
Perlaky-Papp József, pr specialista, a BKF docense
Wermer András, stratéga, wermer.hu
Bruck Gábor, pszichológus, politológus, kommunikációs és stratégiai tanácsadó
Stumpf István, a Századvég Alapítvány elnöke
Kőszegi András, BrandTrend moderátor
“Nagy valószínűséggel ez a kampány nem az a kampány lesz, ahol az innovációk megérkeznek hozzánk. Azt nem tudom megmondani, hogy mekkora jelentősége lesz most a kampánynak, de azt látom, hogy akkor volt nagy jelentősége, amikor innováció keveredett a politikai kampányba.”
“Először is azokat, akik a mi oldalunkon állnak, … bármelyik oldalon is állunk, azokat össze kell szedni. Világossá kell tenni, hogy miért állnak ők azon az oldalon. Mert az kevés, hogy ott állnak, nekik el is kell menni szavazni. A Fidesznek ma ez a legnagyobb problémája, hogy sikerül-e elvinni az embereket szavazni, és nem fut-e bele abba a hitbe, hogy a válsztás már megtörtént és a Fidesz már megnyerte a választásokat.”
“Szabad egyszerűsíteni, sőt szükséges. Arra a szintre kell egyszerűsíteni, amikor a kellő számú ember jól megérti. Ebből viszont az következik, hogy a vitákat nem értik.”
“Az a kérdés, hogy a mosópor-e a termék, a politikus-e a termék. Azt gondolom, hogy nem. Az idea a termék. Nem a mosóport veszik meg, hanem hogy ők jó anyák. A politikában ez pontosan így van.”
“Nekem borzasztóan hiányzik a Fidesz kommunikációból, hogy szeretethető legyen.”
Bruck Gábor, pszichológus, politológus, kommunikációs és stratégiai tanácsadó (Foto:BrandTrend)
“Sajátos helyzet van. Normálisan egy kampány 3-4 százalékról szól. E miatt költünk el milliárdokat, s ez a 3-4 százalék eldönti ki győz. A politika minden vagy semmi harca, a második az egy bukott vesztes.”
“Kampánymenedzser szempontjából ez egy iszonyú unalmas kampány lesz, gondolatok nincsenek benne, innováció nem lesz.”
“A Fidesznek mondanivalója volt 98-ban és nem konvencionálisan kampányolt – szerintem utoljára akkor volt mondanivalója – nyert.”
“Kampány menedzser vagy stratéga az először is egy elképesztő intellektuális bátorság. Pl. hogy minden buta konvenciót kidobjon.”
“A bukóban lévő párt az veszteségminimalizálásra törekszik, a választásra esélyes párt az meg kockázatminimalizálásra. Ez a két dolog nem azt erősíti, hogy itt valami rendkívül szofisztikált kampány lesz.”
“A Fidesz és a Jobbik készül fel sokkal jobban terepmunkára. A választási gépezet és annak a mobilizációs képessége felértékelődik.”
“Komolyan, láthatóan nem építhető föl a következő fél évben a Fideszen kívül politikai erő, amely képes az országot irányítani.”
Köszönet:
Helyszín:
Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum
1051 Budapest,
Szent István tér 15.
www.mkvm.hu