Kategória: Képes hír és Piac.

Admin kategória: Képes hír.

2030-ra a Vodafone megszünteti a saját tevékenységeiből, valamint az általa vásárolt és felhasznált energiából származó összes széndioxid-kibocsátást (1. és 2. szint).  A vállalat elkötelezett továbbá amellett, hogy 2030-ra felére csökkenti a 3. szinthez tartozó forrásokból származó széndioxid-kibocsátást, beleértve a közös vállalkozásokat, az ellátási láncokból származó összes vásárlást, az általa értékesített termékek felhasználását és az üzleti utazásokat.

2040-re a Vodafone teljes mértékben megszünteti a 3. szinthez kapcsolódó széndioxid-kibocsátását, tíz évvel előre hozva az eredeti, 2050-re vonatkozó azon célkitűzését, hogy teljes karbonlábnyoma tekintetében elérje a “nettó nulla” értéket.

A Vodafone Csoport vezérigazgatója, Nick Read így fogalmazott: “A Vodafone hisz a példamutatás erejében, ezért ma ígéretet tettünk arra, hogy 2040-re teljes mértékben “nettó nullára” csökkentjük széndioxid-kibocsátásunkat, a „Tudományosan megalapozott célok” kezdeményezés pedig megerősítette, hogy a széndioxid-kibocsátásra vonatkozó, 2030-ig terjedő célkitűzéseink összhangban vannak a Párizsi Megállapodás legambiciózusabb céljaival. Elkötelezettek vagyunk szénlábnyomunk visszaszorítása mellett, melyet a jobb energiahatékonyság, a megújuló energiaforrások használata, a hálózati hulladék csökkentése, valamint a szállítók kiválasztása során alkalmazott új környezetvédelmi kritériumok révén kívánunk elérni.  Emellett azt is lehetővé tesszük ügyfeleink számára, hogy szolgáltatásainak – köztük a dolgok internetének (IoT) – igénybevételével ők is csökkentsék környezeti lábnyomukat.”

Tom Delay, a Carbon Trust vállalat vezérigazgatója, amely ICT útvonalkijelölési szolgáltatást és technikai támogatást biztosít a Vodafone célkitűzéseihez, hozzátette: “A Carbon Trust büszke rá, hogy a globális felmelegedés 1,5°C-on belül tartásához szükséges tudományos és globális célokkal összhangban támogathatta a Vodafone-t ezen ambiciózus célok megvalósításában. Ez a stratégia egyértelműen segíti a Vodafone-t az 1,5°C-os célkitűzés eléréshez vezető úton, és egy olyan ágazat élére helyezi, amely láthatóan vezető szerepet vállal saját kibocsátásainak csökkentésében.”