Kategória: Desztináció branding és Képes hír.

Admin kategória: Képes hír.

Az elismert szakemberekből álló zsűri a pályamunkákat a megalapozott tervezés, a kreativitás, a szakszerű megvalósítás, a kitűzött célok elérését jelentő hatásosság és a források célszerű felhasználását jelentő hatékonyság szempontjai alapján értékelte. Minden olyan pályázat, amely megfelelt a zsűri előzetesen meghirdetett kritériumrendszerének elnyerte a Magyar Városmarketing Díj gyémánt elismerését. Idén 83 városmarketing gyémántot adtak át a szervezők.

Az idei év fődíjasa Nyíregyháza városa lett, és így ő viselheti a Marketing Fővárosa 2020 kitüntető címet. A díjakat Dr. Piskóti István, a program vezetője, a zsűri elnöke, Hinora Ferenc, az Magyar Marketing Szövetség elnöke és Dr. Papp-Váry Árpád, az MMSZ alelnöke adta át Zagyva Gyulának, a nyíregyházi Város-Kép Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatójának. A város 25 nevezéséből 19 elismerésben részesült, azaz a legtöbb Városmarketing Gyémánt díjat ez a település nyerte el az idei évben.

Városmarketing nagykövete különdíjat Miskolc városa kapta. A Marketingaktív Megye díj Szabolcs-Szatmár-Bereg megyét illeti, hiszen a megye 22 marketing gyémántdíjat nyert el, Nyíregyháza és Vásárosnamény pályázatai által.

Az idei évben először adták át a Kisvárosi első elnevezésű díjat, amelyet először Vásárosnamény városa tudhat magáénak, hiszen a díj legaktívabb nevezőjének bizonyult kisváros kategóriában, ezzel is mutatva elkötelezettségét a városok és a városmarketing irányába.

A díj megalapítása óta bevezetésre került a Gyémánt Ranglista, hiszen nem elegendő egy adott évben jó marketingtevékenységet folytatni, azt folyamatosan szükségszerű végezni. A gyémánt ranglista mutatja, hogy a települések összesen hány gyémántot szereztek 2015 és 2020 között. A ranglistán az 5. helyen áll Nyíregyháza 24 gyémánttal, őt követi 4. helyen Vásárosnamény 25 gyémánttal, a 3. helyen Siófok áll 29 gyémánttal, a dobogó 2. fokán Győr áll 37 gyémánttal. A ranglistát pedig Miskolc városa vezeti 39 gyémánttal.