Kategória: Képes hír és Piac.

Admin kategória: Képes hír.

Az Intrum 24 európai országot vizsgáló 2019-es Európai Fogyasztói Fizetési Jelentéséből (ECPR) kiderült, hogy a nők mintegy 29 százaléka ért egyet azzal az állítással, hogy a pénzügyek negatívan befolyásolják kapcsolatukat. A férfiaknak ezzel szemben csak 22 százaléka értett egyet ezzel az állítással.

PowerPoint Presentation

A magyar válaszadók kicsivel az európai átlag alatt feleltek igennel erre a kérdésre: a magyar férfiak 17 és a nők 24 százaléka. Az egyes országok közül Csehországban okozzák a legtöbb párkapcsolati feszültséget a pénzügyek (42 százalék), őket követik a görögök (39 százalék) és a lettek, míg a legkevesebben Olaszországban és Dániában (9 és 10 százalék) érzik úgy, hogy a pénzügyi aggodalmak hatással vannak a kapcsolataikra.

A nemek közötti különbségben szerepet játszhat, hogy több férfi, mint nő válaszolta azt, hogy „egészen biztos benne”, hogy időben be tudja fizetni a háztartási számlákat (41 – 39 százalék). Annak ellenére, hogy a nők nagyobb része (75 százalék) kezeli prioritásként a számlabefizetést, mint a férfiaké (67 százalék). Az Eurostat adatai szerint egyébként az európai munkaerőpiacon ma is lényegesen magasabb a férfiak aránya az aktív keresők között, ami szintén hozzájárulhat ahhoz, hogy a nők a aggódnak jobban a pénzügyeik miatt.

Az Intrum felméréséből kiderült az is, hogy a nők között többen vannak, akik nem szívesen beszélnek a pénzügyekről a párjukkal (24 százalék), mint a férfiak között (22 százalék). Ez az arány kiugróan magas Romániában, itt a válaszadók (nők és férfiak) 76 százaléka nem beszél szívesen a közös pénzügyekről, az arány Csehországban a második (42 százalék), Észtországban a harmadik (36 százalék) legmagasabb.

PowerPoint Presentation

A kutatás arra is rámutatott, hogy főként a szülők kapcsolatát befolyásolják negatívan a pénzügyek: a szülők 32 százaléka válaszolt így, míg a gyermektelen pároknak csak 21 százaléka számolt be pénzügyi feszültségekről.

„A 2019-es ECPR egyik fő megállapítása, hogy az európai fogyasztók tavaly növekvő stresszt tapasztaltak a pénzügyeik miatt” – mondta Deszpot Károly, az Intrum üzletfejlesztési és sales igazgatója. „A pénzügyi oktatáshoz való hozzáfélés az élet minden szakaszában kulcsfontosságú. Az Intrum célja, hogy bárki, mindenki számára hozzáférhetővé tegye a pénzügyi oktatást és a tudatosságra nevelést, ezért is hoztuk létre a Zsebpénzügyes vetélkedőt.”