Kategória: Képes hír és Piac.

Admin kategória: Képes hír.

Oszkár, Uber, Airbnb, Yumber, Miutcánk, Dogsurf – csak pár azokból az applikációkból, amelyek a sharing economyt, vagyis a közösségi gazdaságot századunk egyik legjelentősebb közgazdaságtani fogalmává tették.

Ezen gombamód szaporodó platformok közös jellemzője, hogy alkalmazásukhoz nem kell más, csak egy okostelefon. A letöltött applikáción keresztül aztán már költhetjük, vagy éppen gyarapíthatjuk a pénzünket, de a közösség támogatásával lényegesen jobb feltételekkel, mintha csak egyedül lennénk szolgáltatók vagy felhasználók. Mára az is kiderült, hogy ez nem csupán a pénzről szól: a trendsetterek előszeretettel csatlakoznak egy-egy új közösségi szolgáltatáshoz, a trendkövetők pedig önként lesznek felhasználói ezeknek a startupoknak.

uj_generacios_sendee_futarok_1

A legújabb hype-ot egy olyan közösségnek köszönhetjük, amelynek tagjai nem szeretnek csak úgy A-ból B-be jutni, sokkal jobban élvezik az utazást, ha közben ismeretlen emberek dolgait fuvarozzák – legyen szó rántott húsról vagy könyvelési dokumentumokról. A Sendee-k – merthogy így hívják magukat – között találunk a műtétek feszültségét levezető orvost, a luxusautója helyett kompakt családi kocsival kiszállító marketingest, mindenhova biciklivel közlekedő egyetemistát és átlagos családanyát is, aki úgy érzi, mintha kémfilmbe csöppenne, amikor a telefonján megjelenik a csomag felvételének, és végcéljának címe.

uj_generacios_sendee_futarok_2

Ez inkább egy életérzés, nem meló – mondják a Sendee-k, akik tényleg csak akkor dolgoznak, ha kedvük tartja. Az egy éve indult alkalmazásnak már közel 700 regisztrált alvállalkozója van. A kedvező jutalék és szabad időbeosztás mellett az is csatlakozásra ösztönzi a leendő Sendee-ket, hogy mindössze 20 perc alatt szert tehetnek egy új állásra. Ennyit vesz igénybe ugyanis a személyes regisztráció, ami után pár napon belül már KATA-s vállalkozóként indulhat első hivatalos útjára az, aki nem is olyan rég még azt sem tudta, mivel fogja elütni a szabadidejét vagy éppen miből fog megélni.
(BrandTrend)