Kategória: Desztináció branding és Képes hír.

Admin kategória: Képes hír.

A Danubius Hotels megkérdezte a vendégeit a nyaralási és wellnessezési szokásaikról. Az online felmérésben több mint 5000 fő fejtette ki véleményét a hagyományos fürdőbe járástól a gyógyszolgáltatásokon át a fitneszgurukig.

Sok szempontból meglepő adatok születtek: Idén átlagosan 165 ezer forintot szánunk a szállásra, aminek a kiválasztásánál a legfontosabb szempont a melegvizes medence (73 %) és a nyugalom (58%). A wellness hétvége és a félpanziós ellátás a favorit, lazításnak pedig tökéletes egy jóleső masszázs, ami válaszadók 78%-nak a kedvence. 2-3 napot töltünk el átlagosan egy gyógy- és wellness szállodában, amit a válaszadók 54%-a évente többször is élvez. Nem bízunk a privát szállásokban (99%), és az egészségünknél sokkal fontosabb a jóleső semmittevés.

A két legfontosabb szempont: csak melegvíz és nyugalom legyen!

20180222_danubius_infografika_06

A wellnesst mindenki inkább a téli időszakhoz köti, de a felmérés alapján ez nem lényeges, mivel az emberek zömének (55%) mindegy, mikor wellnessezik. Bár a téli csobbanást kétszer annyian preferálják, mint a nyárit, mégsem az időpont a fontos szempont. A lényeg, hogy lehessen lazulni a meleg vízben (73%), és ebben lehetőleg ne zavarjon minket senki (58%).

Amennyiben jobban boncolgattuk ezt a kérdést, akkor a válaszadók a legfontosabb tényezőnek a fürdőhely kiválasztásánál a melegvizes medencét tartották. Utána nem sokkal a gyógyvizes medence futott be. Elsőre furcsának tűnhet, hogy egy sima meleg vizes medence megelőzte a gyógyvizet, de ha picit belegondolunk, akkor mégsem olyan meglepő. A kisebb gyerekkel érkezők nem tudják a gyógyvizes medencét kihasználni, illetve a melegebb víz egész napos ücsörgésre sem alkalmas. Ha már az ücsörgésnél tartunk: a jacuzzi majdnem olyan közkedvelt, mint az úszómedence.

Mediterrán nemzet a magyar – távol áll tőlünk az északi mentalitás!

20180222_danubius_infografika_07

A szaunák még mindig távol állnak a magyar közönségtől: még a kültéri napozás lehetősége is mérvadóbb egy wellness szálloda választásakor. Pedig a szaunák pozitív élettani hatásai vitathatatlanok: immunerősítő, meghűléses betegségek kezelésére kiváló, és hatékonyan alkalmazhatjuk allergiás problémák és ekcémás bőr állapotának javítására.

A masszázs-szolgáltatás kedveltsége nem meglepő, tökéletesen illik a lazulást, pihenést kereső fáradt vendég programjába. A fitneszterem a legkevésbé érdekes a válaszadók szerint, így az kullog az utolsó helyen.

A magyarok biztosra mennek: Nem bízunk a privát szállásokban

20180222_danubius_infografika_09

Mindenki maradjon a kaptafánál! Ez olvasható ki abból az adatból, hogy a megkérdezettek 99%-a hivatásos szállásadókban bízik jobban.

S hogy kinek a szavára adunk? Magasan vezet a barátok ajánlása. Ismerőseink véleményére és tapasztalataira hagyatkozunk, sokkal jobban bízunk ebben, mint az interneten található forrásokban. Ha mindenképpen a netet bújva választunk, akkor a fiatalabbak szkeptikusak a szállásadó saját weboldalával, inkább hagyatkoznak a véleménygyűjtő vagy az online szállásfoglaló oldalak véleményeire. Ez nem jellemző az idősebb korosztályra, ők a szállásadó saját weboldalának szavaznak nagyobb bizalmat a barátok véleménye után.

Itt a bizonyíték: a kor bölccsé tesz!

20180222_danubius_infografika_14

Ha találtunk egy jól bevált szálláshelyet, miért kockáztassunk? Így gondolják a válaszadók is, akiknek több mint fele szeret visszatérni a megkedvelt helyekre. Ez amúgy egy pénztárcakímélő szokás is lehet, hiszen több szállodában várják a törzsvendégeket egyedi ajánlatokkal. A tendencia a korral még meghatározóbb. Az idősebbek 57%-a szívesen választja ugyanazt a szállodát, míg a fiatalabbak 67%-a szeret új helyeket felfedezni.

Mézesen, olajosan, svédesen: erre a luxusra költenek a magyarok!

20180222_danubius_infografika_15

Aa már valaki eljutott a wellness szállodába, akkor bizony megenged magának egy jóleső masszázst. A megkérdezettek körében toronymagasan vezet ez a szolgáltatás, 78%-uk erre tette le a voksát. Jóval utána kullog a torna szárazföldi és vízi változata: Aqua fitness (47%), gyógytorna (41%), persze ebből is a könnyebbet preferálva.

Kevesen ismerik a súlyfürdőt (14.5%), ami pedig egy remek magyar találmány. A nyújtás hatására lehetővé válik a gerincoszlop porckorongjainak eredeti, egészséges állapotának visszaállítása. A kezelés a magyar reumatológia egyik legnagyobb gyakorlati jelentőséggel bíró felfedezése, mégsem szalad senki gyógyfürdőbe, ha becsípődött a háta.

Mégsem a hasunk a lényeg?

20180222_danubius_infografika_12

Nem sajnáljuk a pénzt a wellness hétvégére, de mégis próbáljuk olcsóbban kihozni. Csak reggeli és vacsora: félpanzióra esküszik a megkérdezettek háromnegyede! Pedig sok esetben olcsóbban jönnének ki a vendégek az all inclusive ellátással, mint a városban sétálva egy jobb étterembe betérni.

Kor szerinti bontásban az ellátási kép árnyaltabb. Bár az idősek körében a félpanzió (78%) megingathatatlan, addig a férfiak (17%), a fiatalabbak (17%), és a tehetősebbek (25%) azért kezdik felfedezni az all inclusive ellátás kényelmét.

Meglepő, hogy a válaszadók 75%-a nem külföldön nyaralt múlt évben, hanem belföldön választott szállást. Ugyancsak meglepő, hogy a sportolási lehetőségek minden korosztálynál a legkevésbé fontos szempont, és hogy a nyaralás alatt milyen kevés hangsúlyt kap az egészség megőrzése, vagy a rehabilitáció. Úgy tűnik, hogy a wellness hazánkban összeforrt a jóleső semmittevés hétvégéjével, amibe már nem fér bele az aktív pihenés. Gyógyvizeinket sem aknázunk ki eléggé, a lakosság fele évente 1-2 alkalommal jut el hagyományos fürdőbe, ráadásnak 4 emberből 1 soha. Ha el is jutunk olyan helyre, ahol lehetőségünk van a gyógyító vizeinkben megmártózni, akkor is a kikapcsolódás és pihenés vezérel minket, és nem aknázzuk ki eléggé a természet adta lehetőségeket a gyógyulásunk, egészségünk érdekében.
(BrandTrend)