Kategória: Képes hír és Piac.

Admin kategória: Képes hír.

2015-ben a webshop részaránya a teljes forgalomhoz képest 1,6% volt, tavaly ez a szám már 4,1%-ra emelkedett, idén pedig már több mint 5%-ot tesz ki, miközben a forgalom is dinamikusan nő. 2017 első három negyedéve alapján az online áruház fejlődése töretlen: míg 2015-ben 50.000, 2016-ban 80.000, addig az idei évben már 120.000 megrendelést rögzítettek a webshopban, és az utolsó negyedév még hátravan. A Praktiker tapasztalatai szerint az offline áruházi vásárlás többszörösét költik a vevők online, az átlagos vásárlói kosár értéke meghaladja a bruttó 30 ezer forintot.

Praktiker_szemelyes_atveteli_pont

A Praktiker webshopjában jelenleg több mint 30.000 termék érhető el. A legnépszerűbbek a csempék, a szaniterek, a bútorok, a kerti bútorok, az ajtók, illetve olyan szezonális árucikkek, mint a medencék és kandallók. Ezekből összesen mintegy 30.000 raklap, körülbelül 40.000 köbméter mennyiség fogy évente házhoz szállítással.

Praktiker_webshop_aruhazi_atvetel

Az elmúlt három évben látványosan megnőtt a bizalom az online vásárlás iránt: teret nyert a vásárlás előtti online tájékozódás, a fogyasztók bátrabban rendelnek az interneten a magyar barkácsáruház-lánctól. Az online forgalombővülés 2016-ban az előző évhez képest több mint 30% volt, az idei évben pedig még nagyobb arányban nő. Ez az eredmény jóval az iparági átlag felett van.

A Praktiker 2016-ban teljesen új webshopot fejlesztett. A portál mobilra is optimalizált, és intelligens, a vásárlók szokásaihoz igazodó keresőt kapott. Emellett a termékekről több képi, videó és szöveges információt érhetnek el használói. Ezzel párhuzamosan a logisztikai rendszer és a kiszolgáló háttér is teljes átalakításon ment keresztül. A webshop tervezését és programozást kizárólag magyar informatikai szakemberek végezték a Praktiker számára.
(BrandTrend)