Kategória: Képes hír és Piac.

Admin kategória: Képes hír.

Nagy teljesítményű dízelmozdonnyal bővült a nemzetközi forgalomba közlekedő exkluzív európai kirándulóvonat, a Continental Classic Express flottája október 6-án. Ezzel az új beruházással vált teljessé annak a luxus, azaz osztályon felüli szerelvénynek a felépítése, amely Magyarország egyik legfiatalabb vasútvállalatának, a Continental Railway Solution (CRS) Kft.-nek a tulajdonában van. A mozdonyt Iain Lindsay, az Egyesült Királyság magyarországi nagykövete és Szigeti András, a vállalat ügyvezetője avatta fel.

continentalclassicexpress_

“Nagy örömömre szolgál, hogy részt vehetek ezen a rendezvényen és az Egyesült Királyság nagyköveteként tovább erősíthetem a brit-magyar kapcsolatokat. Büszke vagyok rá, hogy a turizmus ezen szegmensében is jelen van a brit tudás és érték, ezzel is hozzájárulva a magyar gazdaság sikerességéhez” – mondta Iain Lindsay a beszédében.

A Continental Railway Solution vasúttársaságot két magyar és egy angol magánszemély, Timothy Gilbert alapította 2014-ben. Timothy Gilbert – akinek több évtizedes tapasztalata van egyesült-királysági és európai vasútvállalati modellek kialakításában és működtetésében – szakmai befektetőként vesz részt a vállalat életében. A CRS másik két tulajdonosa a menedzsment tagja. A cég vasútvállalati működését 2015-ben kezdte meg. Fő profilja a turizmus, ezen belül Magyarországon egyedülálló módon a nappali luxus szolgáltatást nyújtó vasúti személyszállítás, utazásszervezés és chartervonatok közlekedtetése. Ezen szolgáltatását a vállalat a Continental Classic Express névre keresztelt egyedi kialakítású luxusszerelvényével és speciálisan képzett személyzetével bonyolítja le, főleg angolszász és németországi piacokról érkező vendégek számára Közép-Európa területén.

mozdony_

A Continental Classic Express szerelvénye a vasúti utazás utolsó aranykorát, a 1960-as éveket idézi fel. Ekkor álltak forgalomba Európába a Trans Europe Express (TEE) vonat-járatok, melyek csak első osztályú és étkezőkocsikkal közlekedtek. A TEE vonatok rendkívül magas szintű vendéglátást kínáltak a fedélzeten, beleértve a vonat konyhájában frissen elkészített ételsort. Ezek a szerelvények speciális nagysebességű vasúti személykocsikkal közlekedtek, így az első 200 kilométer/órás sebességgel rendszeresen közlekedő vagonok voltak Európában.

lindsay_szigeti

“A kizárólag nappal közlekedő luxusvonat-szolgáltatás az a piaci szegmens, amelyet Közép-Európában egyedülálló módon először mi kínálunk, nem titkoltan kicsit az angliai luxusvonatozás koncepciójára építve. Ennek megfelelően például a Continental Classic Express egyszerre maximum csak hat órát van úton, amely idő alatt egy fő étkezést kínálunk a fedélzeten. Az utazás során a vonaton felszolgált ételek pedig mind frissen, ennek az étkezőkocsinak a konyhájában készülnek” – mondta el Szigeti András, a cég ügyvezetője.

A Continental Classic Express alap flottája jelenleg két kocsiból áll. Az egyik, a 42 ülőhelyet biztosító étkezőkocsi – Európa leghosszabb vasúti személykocsija. Ezt a kocsit egy, korábban a TEE részére gyártott vagonból alakítottak ki, újítottak fel magyar szakemberek a mai kor elvárásainak megfelelő műszaki és technikai igények szerint a Dunakeszi Járműjavító Kft. üzemében. A felújításban a kocsiszekrény, a forgóváz, a klímatechnika és az elektronika felújítása mellett kiemelt szerepet kaptak az asztalosok és kárpitosok, akik újragyártották az eredeti terveken és fényképeken szereplő a falburkolatokat, lámpákat és bútorokat, visszaalakítva az évtizedek során műanyaggal és másféle üveggel pótolt elemeket.

szalon_

A Continental Classic Express szalonkocsiját a mindenkori osztrák kancellár kényelmére terveztették 2004-ben. Ez a teljesen egyedi vagon a vasúti utazás legmagasabb fokát nyújtja vendégek számára: exkluzív belső elrendezése öt darab kétszemélyes hálófülkét, ebből egy franciaággyal és zuhanyzóval felszerelt egy lakosztályt és egy kényelmes fotelekkel felszerelt társalgó bárhelységet.

A cég másik személyszállításban üzemeltetett szerelvénye, a Continental Pullman Express, amely két első osztályú és egy bár kocsiból fog állni. Ezek együttes kapacitása 100 fő, amelyek a jövő év tavaszán állnak majd üzembe.

Habár a vasúttársaság fő profilja a luxus személyszállítás, reagálva a piaci szereplők megkeresésére a CRS vasúti logisztikai szolgáltatást is folytat a belföldi partnerek mellett közép-európai vasúttársaságok számára is. E szerint vonat- és mozdonyszemélyzetet, továbbá vontatást biztosítanak olyan piaci szegmensek számára, amelyek kiszolgálása eddig nem volt biztosított.
(BrandTrend)