Kategória: Képes hír és Piac.

Admin kategória: Képes hír.

Szeptemberi borfesztiváljára 20 000 palackot exportált a Tesco a Magyar Bormustrán „Best buy” elismeréssel díjazott magyar borokból cseh, lengyel és szlovák áruházaiba. Ez hatalmas lehetőség a díjnyertes pincészeteknek, akik így a közép-európai vásárlókkal is megismertethetik boraikat. A vállalat célja, hogy a magyar bort régiós szinten is népszerűsítse, így a Tesco Európa létrehozása óta régiós exportegyenlege már közel 2 millió palackot számlál.

Magyarország legnagyobb borkereskedőjeként a Tesco tavaly mintegy 22,5 millió palack bort értékesített hazánkban. Választékában közel 1094 féle bor és pezsgő található meg, amelyből 881 magyar. A vállalat 40 hazai pincészettel működik együtt, a legnagyobb magyar bortermelők pedig szinte egytől-egyig szállítói közé tartoznak.

A Tesco hosszú távú célkitűzései között szerepel, hogy a magyar borok ne csak itthon, hanem közép-európai szinten is közkedveltek legyenek. Ezt a törekvését erősíti az is, hogy a szeptemberi borfesztiválra közel 20 000 palack magyar bort exportált a cseh, lengyel és szlovák áruházaiba, méghozzá a rangos hazai versenyen, a Magyar Bormustrán Tesco „Best Buy díjjal” elismert borokból.

bor

A „Best Buy” kategória nyertes borain keresztül – amelyek egy része a cseh, lengyel és szlovák piacon kizárólag a Tesco áruházakban kapható – a vásárlók nemcsak a pincészetekről tudhatnak meg többet, de megismerkedhetnek a magyar borvidékkel és annak karakteres fajtáival. „Ez az elismerés azért nagyszerű, mert közvetlenül a fogyasztóknak szól. Különösen fontos ez egy olyan, fogyasztói körben kevésbé ismert, de csodálatos bort adó magyar fajta esetében, mint a Generosa” – nyilatkozta Frittmann János, a Frittmann Borászat tulajdonosa és ügyvezetője. Hasonlóan vélekedett Eiler Attila és Ritter Balázs, az Eredet Pince két megalkotója az elismerés kapcsán: „Az Eredet Pince célja, hogy olyan borokat készítsünk, amik a fajta karakterén túl hitelesen mutatják be a borvidék sokszínűségét, és egyéniségünket is. Hatalmas lehetőségnek gondoljuk, hogy a Tescóval közösen egy nagyon széles fogyasztói réteghez tudjuk eljuttatni a borunkat, illetve külföldön is bemutathatjuk a kis országunk legnagyobb borvidékéről származó Kékfrankos Rosét!”

A Tesco eddig 54 különféle magyar bort, mintegy 2 millió palackot exportált a közép-európai régióba. A cseh áruházakba 830 ezer, a szlovák hipermarketekbe 870 ezer, míg a lengyel boltokba 176 ezer darab került. A Tesco az export kínálat kialakításánál a piaci viszonyokat, és az adott ország vásárlóinak igényeit veszi figyelembe. Lengyelországban a vörösbor a legnépszerűbb, míg a cseh és szlovák vásárlók a fehérbort részesítik előnyben.
(BrandTrend)