Kategória: Képes hír és Piac.

Admin kategória: Képes hír.

A GfK POS Tracking adatai azt mutatják, hogy a legutóbbi 2012-es labdarúgó-Európa-bajnokság idején tapasztaltakkal ellentétben idén hónapról hónapra egyenletesen növekednek a lapostévé-eladások. A piackutató szakemberei júniusra további növekményt valószínűsítenek. A bővüléshez mind a tradicionális, mind pedig az online kereskedők hozzájárultak.

Group Of Sports Fans Watching Game On TV At Home

Magyarország részvétele a közelgő labdarúgó-Európa-bajnokságon nem hagyta érintetlenül a hazai lapostévé piacot. Az első öt hónapban mért eladások a tavalyi év azonos időszakához képest csak minimális mértékben növekedtek. Az idén első alkalommal április elején – az első nagy kuponnapokhoz köthetően – ugrott meg az értékesítés, majd ezt követően – az előző, 2012-es Eb idejéhez hasonlóan – május első két hetében ismét csúcsra járt.

A legutóbbi Eb alkalmával, 2012-ben kicsit későn indult be a piac: akkor márciushoz képest április stagnált, majd májusban egy csapásra 49 százalékkal nőttek a darabszámos eladások. Ezzel szemben 2016-ban már az április hónap is szépen teljesített a márciusi eladásokat 12 százalékkal meghaladva, majd májusban – ezt túlszárnyalva – további 15 százalékot tudott növekedni a mennyiségi értékesítés. Így az eladott darabszámok havi eloszlása egyenletesebben alakult.

A lapostévé értékesítési volumenek alakulása (Forrás: GfK POS Tracking)

laposteve ertekesites

A növekedéshez mind a tradicionális, mind az internetes kereskedők hozzájárultak, bár ez utóbbiak jelentősége 2012-höz képest dinamikusan erősödött.

Az idei év folytatását latolgatva praktikus a 2012. évi tendenciákból kiindulni: a legutóbbi Eb idején a júniusi hónap további növekedést hozott májushoz képest. Várhatóan így lesz ez idén is és tovább folytatódik júniusban a piaci fejlődés, ami összességében hozzájárul ahhoz, hogy bővüljön, illetve megfiatalodjon a lakossági tévékészülék állomány.
(BrandTrend)