Kategória: Képes hír és Piac.

Admin kategória: Képes hír.

Hiába a hosszú, kánikulai nyár a magyar utazók többsége a múlt évben a vakációt maximum nyolc naposra szabta, és közülük szinte mindenki a tengerpartot vette célba – derül ki az Invia tavalyi esztendő utazási trendjeit elemző friss statisztikájából. A felmérés arra is rámutat, hogy 2015-ben a legkedveltebb úti célnak Görögország, illetve szorosan mögötte Törökország és Egyiptom számított. Ez a tendencia idén némiképp átalakul. Bár Görögország megtartotta vezető helyét, a fáraók földjére már kicsit kevésbé vágynak honfitársaink.

„A bő egyhetes utazások voltak 2015-ben a legkeresettebbek a magyarok körében. Míg nyolc napra az utazók 71 százaléka fizetett be, addig a kéthetes, vagy annál is hosszabb vakáció lehetőségével mindössze 3 százalékuk élt. Azt látjuk, hogy ez a folyamat idén sem fog számottevően megváltozni. Az úti célok esetében viszont átrendeződés várható. Miközben tavaly a TOP 3 célország Görögország (38 százalék), Törökország (17 százalék) és Egyiptom (11 százalék) volt, addig az előfoglalások alapján az látszik, hogy 2016-ban a magyarok Görögország mellett Bulgáriát, Spanyolországot jobban favorizálják, mint Egyiptomot” – hangsúlyozta Vagyon Renáta, az Invia marketing menedzsere.

Costa_Brava

A szakember hozzátette, hogy a felmérésük szerint az vehető észre, hogy a magyarok esetében a nyaralás legtöbbször egyet jelent a tengerparttal. Legalábbis a tavalyi eredmények arról árulkodnak, hogy a 2015. május 1. és október 31. között befizetett utak 96 százaléka a tengerparti üdülőhelyeket célozta meg. Ezekhez eljutni pedig leginkább repülővel (71 százalék), illetve egyénileg (16 százalék) szerettek az emberek. Csak kevesen adták arra a fejüket, hogy busszal (13 százalék) tegyék meg az előttük álló, gyakran több száz kilométeres távot. A szállásfoglalások is azt mutatják, hogy tavaly a kényelem fontos szempontnak számított a nyári vakáció megtervezésekor. Az utazók többsége szállodában foglalt helyet magának és java részben all inclusive (44 százalék), vagy félpanziós (21 százalék) ellátást választott. A statisztikák alapján a múlt évben csak az utazók alig negyede választott apartmant és döntött ezzel együtt az önellátás (26 százalék)  mellett a vakáció idejére.

Az előttünk álló nyári szezonra 2015. március 31-ig lehet first minute utat vásárolni. Ugyanakkor Vagyon Renáta szerint érdemes mielőbb lefoglalni a tervbe vett utazást. Az olyan népszerű helyek iránt, mint a görög, bolgár, vagy a spanyol tengerpart már most óriási a kereslet. Ennek alapján a szakember azt jósolja, hogy a későbbi last minute kínálatban, tavalyhoz képest kevesebb spanyol és bolgár ajánlat fog szerepelni, de az is előfordulhat, hogy annyira elfogynak a helyek, hogy ezekbe az országokba nem is hirdetnek last minute lehetőségeket az irodák. Emellett az is a  nyaralás korai lefoglalása mellett szól, hogy akkor az emberek garantáltan előnyös árral számolhatnak, amely jelentősen alacsonyabb a katalógusban feltüntetett árnál. „Az ügyfelek számára vonzóak a first minute-tal járó különféle extrák is, mint például a gyerekek ingyenes elhelyezése, a grátisz fakultatív kirándulás vagy a reptéri transzfer, illetve parkolás” – emelte ki az Invia szakembere.

A first minute (FM) rendszerben vásárolt nyaralások legkedveltebb úti céljai 2016-ban (eddigi, a február közepéig feldolgozott előfoglalási adatok szerint) Forrás: Invia statisztika

Úti cél

Értékesítési részarány
Görögország

41%

Bulgária

16%

Törökország

11%

Spanyolország

8%

Ciprus

6%

Olaszország

5%

Horvátország

4%

Egyiptom

2%

Tunézia

1%

Málta

1%

(BrandTrend)