Kategória: Képes hír és Piac.

Admin kategória: Képes hír.

A London Economics (LE), Európa egyik vezető független közgazdasági tanácsadó cége által kiadott tanulmánya szerint a Hyundai márka bővülő infrastruktúrája és értékesítési teljesítménye kulcsfontosságú területeken eredményezett gazdasági növekedést Európában.

A „Hyundai európai jelenlétéből adódó gazdasági és társadalmi előnyök” című elemzés kiemeli, hogy az autógyártó európai tevékenységei egyre növekvő számban teremtenek új munkahelyet. A Hyundai üzemeiben közvetlenül alkalmazott személyeket és a beszállítói, értékesítési vagy forgalmazási láncban, közvetetten foglalkoztatott munkavállalókat is beleértve mintegy 155 000 fő köszönheti munkahelyét a Hyundai Motor jelenlétének. Ugyanez a szám 2013-ban még csak 129 000 fő volt – ez 20 százalékos növekedésnek felel meg.

A Hyundai Motor által az európai kormányzatoknak befizetett adók összege 2014-ben elérte a 870 millió eurót, beleértve a vámterheket, valamint a forgalmi és jövedelmi adókat, ami további támogatást jelentett a térség gazdasága számára.

Új Tucson csehországi gyártás 2

A Hyundai Motor – mindenekelőtt a Cseh Köztársaságban és Törökországban üzemelő létesítményei révén – megszilárdította európai beszállítói kapcsolatait. A jelentés szerint a gyártólétesítmények által vásárolt, 3,4 milliárd euró összértékű készlet 74 százaléka Európán belüli forrásból származott – ez az érték 2013-ban 72 százalék volt.

A London Economics tanulmánya szerint a gyártás, a készletbeszerzés, a kutatás és fejlesztés, valamint az értékesítés és forgalmazás területén összességében mintegy 2,4 milliárd eurós bruttó hozzáadott értékről (GVA) beszélhetünk. A GVA érték azt mutatja meg, hogy a vállalat milyen mértékben járult hozzá a GDP-hez, a vállalat által előállított termékek és szolgáltatások nettó költségét számításba véve.

„A Hyundai Motor folyamatos beruházásokkal fejleszti európai tevékenységeit, hogy létrehozhassunk egy, a kutatás-fejlesztéstől a forgalmazásig terjedő, teljes értékláncot, amely révén még tökéletesebb termékeket és szolgáltatásokat kínálhatunk ügyfeleink számára” – mondta Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe ügyvezető igazgatója. „A regionalizációs stratégia nagyszerű előnyöket eredményezett a gazdaság számára, amint azt a London Economics új jelentése is felismerte. Miután a 2015-ös évet értékesítési szempontból ismét sikeresen zártuk, az európai térség változatlanul kulcsfontosságú stratégiai jelentőséggel bír a Hyundai számára, az eladások és a márkafejlesztés szempontjából egyaránt.”

Új i20 Active a törökországi gyárban

A Hyundai Motor 2015-ben 458 100 darab gépkocsit adott el Európában, 9,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az eladások 90 százalékát a térségben tervezett, fejlesztett és gyártott modellek tették ki.

A csehországi gyártóüzem éves kapacitása 300 000 darab gépkocsi és 600 000 darab sebességváltómű. Ha ehhez hozzávesszük a törökországi üzem 200 ezer darabos kapacitását, a Hyundai Motor évente 500 000 darab gépkocsit állít elő Európában, mindenekelőtt európai ügyfelei számára.
(BrandTrend)