Kategória: Képes hír.

A Játéksziget bolthálózatot üzemeltető, a magyarországi játékpiac harmadik legnagyobb szereplőjévé előlépő Formatex Kft. tapasztalatai azt mutatják, hogy a válság alatt a családok egyre kevesebbet költöttek játékra. A cég vezetője, Borhi János szerint azonban pozitív fordulatot hozott a 2014-es karácsonyi szezon, ugyanis mintegy 10 százalékos növekedéssel zárta az évet a Játéksziget hálózat; 1,4 milliárd forintos nettó forgalmat realizálva divízió szinten. Húsvétkor 125 millió forintos nettó forgalmat várnak.

Március közepétől egyik Játéksziget üzlet sem nyit ki a hét utolsó napján, ezért kérdőíves kutatással, több mint ezer vásárlót kérdeztek meg arról, hogy vasárnap helyett mikorra tervezik időzíteni a játékvásárlást. A válaszadók mintegy 64 százaléka mondta azt, hogy webshopon keresztül fogja intézni a vásárlást, közel negyedük szombaton, húsz százalékuk hétköznap napközben, 13,82 százalékuk pedig hét közben a meghosszabbított nyitva tartás alatt szándékozik megvenni a gyerekeknek a játékokat. A bevásárlóközpontok többsége, mint a budapesti, győri, pécsi, debreceni Árkád és a budai Mom Park kötelezik az üzleteket a csütörtöki, pénteki, szombati hosszabbított nyitva tartásra este 10 óráig. A budapesti WestEnd és a Mammut azonban nem tesz kötelezővé hosszított nyitva tartást.

A Formatex kérdőív kitöltőinek 42 százaléka táblás játékokat vásárolna legszívesebben húsvétra, építőjátékot a válaszadók 38 százaléka venne, ügyességi és sportjátékot 33,54 %, kézműves és barkács játékokkal pedig harminc százalékuk örvendeztetné meg gyermekét, babás-állatos szerepjátékra pedig közel húsz százalék költene. A távirányítós játékok és a kütyük, mobiltelefonok, táblagépek a szülők 15-16 százalékának körében népszerű húsvéti ajándékok. Egy-egy gyereknek a legtöbben (43,66%) 2 és 5 ezer forint közötti értékű játékot vásárolnak húsvétra, de a válaszadók negyede 5-7500 forint közé teszi az egy-egy csemetére költhető összeget, 16 százalék pedig úgy gondolja, inkább 1000-2000 forintot költ gyerekenként. A válaszadók 35 százaléka szerint a gyerekek 500 forint körüli locsolópénzzel térnek haza, de 18 százalékuk úgy tudja, hogy akár 2-5 ezer, vagy 5-7500 forint is lapulhat a zsebükben.

Sylvanian Families_piknik_set_1_small

“Az értékesítés felfutása a húsvét előtti utolsó hétre várható, ráadásul az éves forgalomnak akár 16-20 százalékát is jelentheti. Az idei év legnépszerűbb játékai szerintünk húsvétkor a nyuszis, kisállatos Sylvanian Families új csomagjai, valamint a tapadó, ragadó, nyúló, tornázó Magnó Arc nevű mágneses figurák lesznek, majd a jó idő közeledtével a különleges, megfogható és pattogtatható buborékok” – tette hozzá Borhi János, ügyvezető.
(BrandTrend)