Kategória: Hír és Piac.

Admin kategória: Hír.

30 évvel ezelőtt még saját tulajdonú ingatlanban laktak az emberek, aztán a munkaerőpiac lehetőségei miatt beköszöntött a fővárosi (és környéki) lakóhelyek korszaka. Ez a jelenség indította el a panelprogramot, melynek köszönhetően milliók költözhettek új lakásokba. Ezeket a lakásokat a régi nagypolgári lakásokhoz képest kisebb átlagterület jellemezte. Kárpitozott, mintás ülőgarnitúrák, szekrénysorok és bárszekrény – ezek nem hiányozhattak az akkori lakásokból. Továbbá a divat alapelemei voltak többek között a falikárpitok, tapéták, vagy a lambériák, vízágyak, fényes csempés fürdőszobák és az állatbőrből, állatszőrből készült kiegészítők. Ekkor még közel sem voltak jelen Magyarországon a nemzetközi lakberendezési irányzatok, de már megjelentek a lakberendezési magazinok.

A jövedelmi viszonyok változásával új beruházások indultak a lakóparkok építésével. Ezekhez már teraszok, közös nagy udvarok, előkertek és közös játszóterek is tartoztak. Jellemzővé váltak az egymásba nyitott tágas, világos terek, illetve lakásonként akár több fürdőszobát is kialakítottak.

A mobilitásra való igény továbbra is növekszik, és ezzel párhuzamosan erősödik az albérletek népszerűsége. Akik ezt választják, a továbbtanulás idejére költöznek, vagy külön életet kezdenek párjukkal. Családmodell elemzések szerint egyre többen élnek egyedül, vagy egyedülálló szülőként nevelik gyermekeinket.

A digitalizáció és a technológia folyamatos fejlődésével Wi-Fi és Bluetooth vezérli a mai elektronikai berendezéseket, miközben az úgynevezett „okos otthonok” térhódítása zajlik. Továbbá ma már az élettér kialakításánál az egyéniség kifejezésére is törekednek az emberek. Dominálnak a modern, high-tech, extrém, minimalista, skandináv, eklektikus vagy a tradicionális stílusjegyek.

IKEA30_Infografika_Allo

„Manapság tudatosan és többet költünk otthonunk kialakítására és berendezésére – akár szakembert is fogadunk, hogy ebben segítségünkre legyen. Keressünk a funkcionális, praktikus, költség- és energiatakarékos, valamint környezettudatos megoldásokat. Követjük a nemzetközi divatirányzatokat, akár neves tervezők munkáit. Az IKEA világszerte emberek millióinak otthonába jut el és varázsolja szebbé, jobbá a mindennapjaikat és váltja valóra álmaikat. Nincs ez másként Magyarországon sem, ahová 30 évvel ezelőtt a fiatalos és leleményes lakberendezés lehetőségét hozta el” – mondta el Finta Valéria, az IKEA Lakberendezési Kft. lakberendezője.