Kategória: Hír és Piac.

Admin kategória: Hír.

Nemzetközi nagyvállalatok jelentős magyarországi beruházásai, az 5 százalékos áfa kivezetése miatt felfutó lakossági építőipari beruházások, a digitális megoldások iránti növekvő igény, illetve a jól átgondolt kereskedelmi stratégia egyaránt hozzájárult a Schneider Electric magyarországi fejlődéséhez. A társaság itthon a piaci átlagot meghaladó, jóval 10 százalék fölötti árbevétel-növekedést ért el a múlt évben 2018-hoz képest, teljesítve a célkitűzést. Ez egyben azt is jelenti, hogy a cég célpiacain növelni tudta részesedését, a régióban pedig a Schneider Electric legmeghatározóbb leányvállalata lett.

Büszke vagyok arra, hogy úgy sikerült bővítenünk a piaci részesedésünket és a forgalmunkat, hogy közben a nyereségünk is nőtt. Ebben szerepet játszott, hogy sikerült javítanunk a működési hatékonyságon, miközben még több feladatot kaptak a magyar kollégák, hiszen bővült a termékportfóliónk is. A tavalyi eredmények igazolták a kereskedelmi politikával kapcsolatos stratégiánkat, amit két éve gondoltunk újra teljesen és azóta minden évben finomhangolunk” – mondta el Veres Zsolt, a Schneider Electric Zrt. vezérigazgatója.

Ahogyan arra előzetesen is számítani lehetett, az ötszázalékos áfa kivezetése miatt a múlt évben jelentősen felpörgött a lakásépítési projektek kivitelezése, így nőtt a kereslet termékeink iránt. Számos nagy beruházást jelentettek be külföldi cégek is, ami szintén pozitívan hatott a forgalmunkra. Vannak olyan területek, ahol kiugróan jó eredményeket értünk el, ilyen például az e-kereskedelem, a partnereken keresztül történő online értékesítés mintegy ötödével bővült 2019-ben. Ezt a csatornát a jövőben is kiemelten kezeljük, megfelelő tájékoztató anyagokkal és háttérinfrastruktúra kialakításával” – hangsúlyozta Veres Zsolt.

A Schneider Electric négy gyárában, logisztikai központjában és budapesti központjában mintegy 2000 embert foglalkoztat Magyarországon. A társaság a múlt évben többmilliárd forintnyi beruházást valósított meg hazánkban. Többek között bővítették a gyöngyösi üzemüket, zalaegerszegi kismegszakítókat gyártó létesítményükben  pedig jelentős technológiai fejlesztés kezdődött el.

A szigetszentmiklósi disztribúciós központ és az egyik magyarországi üzem részei a Schneider Electric globális „Smart Factory” és „Smart Distribution Center” programjainak. Ezeken a helyszíneken a cég folyamatosan vezeti be EcoStruxure platformja  energia- és működési hatékonyságot javító megoldásait. A szigetszentmiklósi logisztikai központ jelentőségét mutatja, hogy a létesítményből mintegy két tucat országot – Közép-Európában és a Közel-Keleten – látnak el Schneider Electric termékekkel.

A lakossági piacon a tavalyinál már lassabb növekedéssel számolunk 2020-ban, ugyanakkor azt látjuk, hogy ismét jelentős számban lesznek külföldi beruházások, illetve a múlt évi sikeres előkészítés után idén még nagyobb hangsúlyt helyezünk majd az EcoStruxure termékvonal hazai bővítésére, valamint erősítünk az ipari automatizálás területén is. Összességében a tavalyihoz képest további minőségi és mennyiségi fejlődésre számítok idén” – tette hozzá Veres Zsolt.

A közelmúltban döntés született arról, hogy a Schneider Electric budapesti belső szolgáltatóközpontja új feladatokat kap idén. A beszerzési, pénzügyi feladatokat ellátó csapat, egyike lesz a hasonló tevékenységet végző európai szintű központoknak, ami azzal jár majd, hogy bizonyos folyamatokat Budapestről irányítanak. A fejlesztés részeként bővítik a központban dolgozók számát és több vezető pozíciót is a magyar fővárosba hoznak – írják.