Kategória: Hír és Piac.

Admin kategória: Hír.

A tájékoztatás szerint a csoport 89,623 millió euró forgalmat – 12 százalékos növekedést – ért el tavaly a bázisidőszak 80,163 millió euró értékével szemben. Tavaly a negyedik negyedévben 21,101 millió euró lett az árbevétel, ami 17 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakáét. Az adózott eredmény 2017 utolsó negyedévében 724 ezer euró volt, az egy évvel korábbi 123 ezer eurós veszteség után.

Az utolsó negyedévben emelkedett a forgalom 24 százalékkal a homlokzati hőszigetelő rendszerek és elemei termékcsoportban, valamint 22-22 százalékkal a hő-, hang- és vízszigetelő anyagok, valamint a szárazépítészeti és kiegészítő profilok területén.

A legnagyobb súlyú magyar piacon 28 százalékkal, míg az export piacokon 6 százalékkal nőtt a forgalom a negyedik negyedévben az előző évhez viszonyítva. A társaság árbevétele Lengyelországban 50 százalékkal, Szlovákiában 30 százalékkal, Romániában és Szerbiában 12-12 százalékkal, Ukrajnában 11 százalékkal nőtt, a horvát piacon pedig 8 százalékkal csökkent 2017. utolsó negyedévében.

A vállalat tájékoztatása szerint az eredményekben meghatározó szerepe volt a visegrádi (V4) országok gyorsuló növekedése mellett a gyártási folyamatok hatékonyság-javulásának, ezen belül a szabadkai üzem vártnál jobb teljesítményének. Megjegyezték, az elmúlt években a Masterplast jelentős beruházásokat valósított meg szabadkai telephelyén. A tavaly bejelentett, idén lezáruló újabb fejlesztéssel együtt összesen 15,1 millió eurót fordított gyártási kapacitása és termelési hatékonysága növelésére. A számottevő beruházások eredményeként jelentősen nőtt a vállalatnál dolgozók létszáma is, 2017. december végén 934 embert alkalmazott a társaság, szemben az egy évvel korábbi 800-zal.

A Masterplast részvényeivel október óta a Budapesti Értéktőzsde prémium kategóriájában kereskednek, a 100 forint névértékű értékpapírok a keddi kereskedést 1,63 százalékos gyengüléssel 605 forinton zárták 1,27 millió forint forgalom mellett.
(MTI – BrandTrend)