Kategória: Hír és Piac.

Admin kategória: Hír.

A GfK építőanyag-kereskedői paneljának értékesítési adatai (POS Tracking) alapján a 2016. év jónak bizonyult az építőanyag-kereskedelem számára: a piac 21 százalékkal bővült, amely így megközelítette a 300 milliárd forintos határt. Különösen szép ez az eredmény annak fényében, hogy nem szerepel benne egyéb barkácstermékeket forgalmazó kereskedelmi egységek forgalma, valamint az állami megrendelésre létrejött direkt beszállításon alapuló projektek építőanyag-forgalma, így az útépítés sem.

Az elmúlt év során a szerkezetépítés bizonyult a legmasszívabbnak, növekedése elérte a közel 40 százalékot. A szerkezetépítés kategóriába a vasáru, falazat, tető, kémény és nyílászárók piaca értendő, mely termékek az összforgalom 40 százalékát képviselték.

A második legnagyobb részpiac az építési anyagoké, amely 6 százalékos értékbeli növekedést ért el, és súlya a piacon 29 százalék. Ezen belül a hőszigetelés minden kellékével együtt 10 százalékos növekedést realizált, míg a végső homlokzatképző anyagok forgalma 14 százalékkal nőtt.

„Figyelembe véve, hogy a szerkezetépítési szektorban 2016-ban bekövetkezett rendkívüli növekedést az építési anyagok iránti kereslet természetszerűleg követni fogja 2017-ben, az építési anyagok forgalmának erőteljes növekedésére számítunk az idei évben” – mondta el Sztupár Andrea, Industry Lead – Home&Living, GfK.
(BrandTrend)