Kategória: Hír.

Admin kategória: Hír.

Az IAB Hungary elnöksége legutóbbi ülésén elfogadta azt a korábban már ötletként megfogalmazott kezdeményezést, hogy évente meghirdeti tagjai körében projekt-támogatási pályázatát. Az első alkalomra most szeptemberben kerül sor, amikor az IAB összesen egymillió forint értékben szeretne olyan projekteket támogatni, amelyek a digitális kommunikáció fejlődését segítik.

Pályázni lehet bárkinek, csoportnak, cégnek vagy közösségnek, akinek ötlete van arra, hogy mivel lehetne segíteni a digitális reklámipart. Egyetlen feltétele a pályázatnak, hogy csoport (legalább egy része) tagja legyen az IAB-nak. A kiíró megfogalmazott néhány területet ahol kifejezetten hasznosnak látna új kezdeményezéseket, megoldásokat, de ezeken kívül is szívesen lát ötleteket, javaslatokat.

Az eddig felmerült területek:

  • teljes magyar digitális cégtérkép;
  • digitális kommunikációs névjegyzék;
  • közoktatásban alkalmazható játék a digitális kommunikációról;
  • idősebbek reklámtudatosságának fejlesztése;
  • fejlesztési, technológiai képzés a site-speed növelés érdekében;
  • egyedi, saját ötlet alapján meghatározott kutatás;
  • különleges, még nem volt konferencia;
  • adatvezérelt marketing (big data) ismeretterjesztése;
  • digitális videós eszközrendszerek mérésének fejlesztése;

A pályázathoz csupán egy 1,5 oldalas pályázati űrlapot kell kitölteni, ami bemutatja a javasolt projektet; az azt megvalósító csapatot, tervezett időtávot, valamint az igényelt támogatási összeget. A beérkező pályázatokról nyilvános prezentációs napon dönt az elnökség.

“Ez egy teljesen új modell, az elnökség nagy bátorságot mutatott akkor amikor elfogadta ezt az ötletet” – mondta Máth András, a projektpályázat lebonyolítója. “Sohasem volt még olyan kezdeményezés, hogy egy szervezet a tagjainak direktben támogatási összeget adjon nyilvános pályázaton. Nagyon remélem, hogy sok projektötlet érkezik be és a legnagyobb probléma a sok ötlet közül való válogatás lesz. Mivel nem csak egy alkalomra tervezzük a projekteket így az esetleg lemaradókat mindenképpen tovább fogjuk vinni a következő időszakra. Közvetlen támogatást is szeretnénk nyújtani az esetleges pályázóknak az űrlap kitöltésében azért, hogy ne ilyen adminisztratív akadályokon bukjon el egy-egy jó javaslat.”

“Az eredeti terv szerint 2-3 projektet szeretnénk kiválasztani az első alkalommal és cél az is, hogy ezekhez további szponzorokat szervezzünk az adott témához kapcsolódóan” – jelezte Ziegler Gábor alelnök. “Ebben az évben azt is szempontként határoztuk meg, hogy rövid határidővel már eredményeket felmutatni képes ötletek kerüljenek előtérbe annak érdekében, hogy a tagság és a szélesebb közvélemény számára is megmutathassuk ennek a projektnek az erejét. Sokszor hallottuk, hogy mennyi mindent kellene csinálnia az IAB-nak annak érdekében, hogy fejlődjön a hazai digitális reklámpiac – nos most mindenki elmondhatja, megmutathatja milyen elképzelései vannak – mert van rá forrás is!”

A tagok számára már most elérhető a [email protected] cím, ahol további információkat, illetve segítséget kaphatnak a sikeres pályázathoz.
(BrandTrend)