Kategória: Hír és Piac.

Admin kategória: Hír.

A Kékkúti Ásványvíz Zrt. és a Szentkirályi Ásványvíz Kft. egyesítésének első évében 15 milliárd forintos nettó árbevételt ért el tavaly, ami 13 százalékos növekedés a két cég előző évi eredményeihez képest – közölte a vállalatok tulajdonosa, a Central European Mineral Water Holding (CEMW).

A holding beszámolt arról is, hogy 2015-ben összesen 360 millió liter ásványvizet értékesítettek, 14 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Mindeközben a magyar ásványpiac értékben 10,5 százalékos növekedést ért el, amelynek egyik oka a Nielsen adatai szerint a forró nyár miatti 18,6 százalékos volumennövekedés a július-szeptemberi időszakban. Csak abban a három hónapban a holding értékesítése 21 százalékkal emelkedett – közölte a társaság.

A CEMW megjegyezte, hogy az integráció eredményeként a Kékkúti évek után ismét nyereséges, a Szentkirályi pedig erősíteni tudta piaci helyzetét. Idén Kékkúton több millió eurós beruházást indít a cég, megújítja a két vezető márkát, a Szentkirályit és a Theodorát, valamint új és visszatérő termékekkel erősít az ízesített vizek piacán.

Magyarországon ugyanis az ásványvíz-kategórián belül dinamikusan nőtt az ízesített termékek aránya – a vizsgált 12 hónapban ez a szegmens mennyiségben már a teljes piac 10 százalékát tette ki – olvasható a közleményben.
(MTI – BrandTrend)