Kategória: Hír.

Admin kategória: Hír.

Az új koncepció alapján a legfontosabb adatvédelmi elvárások mellett fogyasztóvédelmi szempontok szerint is értékelt a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség a Knight Bird & Bird Irodával és a Crane-nel együttműködésben. A szövetség új jogi partnere a szerelmesek napja alkalmából a véletlenszerűen kiválasztott áru-, ajándék-, virágküldők Valentin napi ajánlatai mellett figyelmet fordított a társkereső oldalak megfelelőségére is.

A Valentin Napi Szemle folyamán a jogi szakértők a megújult szempontrendszer alapján azt vizsgálták, hogy a kiválasztott cégek honlapján elhelyezett, adatvédelemhez köthető funkciók mellett az elektronikus úton, illetve távollévők között kötött szerződésekre vonatkozó tájékoztatások mennyiben felelnek meg a vonatkozó szabályozásnak.

Az adatfelvétel idén február elején zajlott, összesen 20 weboldal kiválasztásával. A vizsgált weboldalak nevét nem hozza nyilvánosságra a szövetség, de az érintetteknek lehetőségük lesz a rájuk vonatkozó értékelés megismerésére.

DIMSZ_valentin_napi_szemle_infografika

A vizsgált weboldalak 2,75-ös átlageredménye javítható és javítandó fogyasztói tájékoztatást jelent. Jó hír, hogy a fogyasztóvédelmi szabályozásnak való megfelelés, 3,38-as átlagértéke ennél magasabb szintet mutat (sőt, a legjobb eredmény a maximálisan adható 5-ös értéket kapta), ezt azonban sajnálatosan árnyalja az adatvédelmi megfelelőség 2,56-os átlaga – itt a legjobb eredmény a 4,4 volt.

Eredmények 5-ös értékelési skálán

Legrosszabb eredmény: 1,28
Legjobb eredmény: 4,48
A vizsgálat weboldalak összesített átlaga: 2,75
Az adatvédelmi megfelelőség átlaga: 2,56
A fogyasztóvédelmi megfelelőség átlaga: 3,38

A vizsgálat során több típushiba jött elő a cégek részéről, mint:

  1. Hatálytalan jogszabályi hivatkozások (régi Ptk., régi adatvédelmi törvény, régi távollévők között kötött szerződésekre vonatkozó 17/1999–es Korm. rendelet);
  2. Csak angol nyelvű adatvédelmi tájékoztató, ÁSZF elérhető, így a világos, könnyen érthető tájékoztatás nem valósul meg;
  3. A cookie használatról való tájékoztatás hiányos (nyitóoldalon felugró rövid tájékoztatás hiánya, hiányos információk az adatvédelmi, cookie szabályzatban)
  4. Hírlevél küldésére nincs külön checkbox, a regisztrációval automatikusan hozzájárul a felhasználó a hírlevelek fogadásához;
  5. Nem áttekinthető, nehezen követhető adatvédelmi tájékoztatók / ÁSZF-ek;
  6. Hiányzik a részletes, egyértelmű tájékoztatás az adatalany jogairól, jogorvoslati lehetőségeiről az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Valentin Napi Szemle célja a fogyasztóbarát kereskedelmi gyakorlat ösztönzése. A felmérés szakmai partnerei a Knight Bird & Bird Iroda – a DIMSZ jogi partnereként – és a Crane. A DIMSZ az elkövetkező időszakban továbbra is több szektor vizsgálatát tervezi, így ösztönözve a cégeket fogyasztóbarát kereskedelmi gyakorlat folytatására, a vonatkozó szabályozás betartására, valamint objektív és hiteles tájékoztatást adva a fogyasztók számára a piac aktív szereplőiről.
(BrandTrend)