Kategória: Hír és Piac.

Admin kategória: Hír.

A Plukkido 2013-ban alakult magyar tervezőcsapata gyereknevelést segítő, játékos eszközöket tervez kisgyerekes családok számára, a mindennapokban előforduló, problémás élethelyzetek megoldására, mint a hiszti, az ellenkezés vagy a testvérféltékenység. Az alapítók pszichológus, szociálpedagógus, grafikus háttérrel vágtak bele az innovációba, ők a tervezői, gyártói és forgalmazói is a termékeknek.

Eddig két offline motivációs eszközt dobott piacra – a Benefittot 2014-ben, a Landet 2015-ben. Az önállóan vagy egymást kiegészítve is használható mágneses táblajátékok gyakorlati segítséget nyújtanak konkrét nevelési helyzetekben; a pozitív megerősítés és a játéknyelv használatával motiválják a gyerekeket. A két, már forgalomban lévő játék mellé 2015-ben dobtak piacra egy rendhagyó adventi kalendáriumot is, ami egy-egy színezőt rejt a gyerekeknek, a szülőknek pedig naponta egy új, gyerekneveléssel kapcsolatos ötletet vet fel. 2016-ra további, ezúttal online újításokat terveznek.

A tervezőknek nem volt tapasztalatuk a játékgyártásban. Az ötlet megszületése után 3 hónapot töltöttek a játékgyártás szigorú követelményeinek tanulmányozásával, ezzel párhuzamosan 9 hónapon át foglalkoztak a gyártástervezéssel és előkészítéssel. Az első szériában gyártott 200 darab játékot még nagyon alacsony, kb. 20.000 Ft-os marketing költséggel, főként ajánlások alapján adták el. A készlet teljes eladása után döntöttek a további szériák gyártása mellett.

A családok pozitív visszajelzései, illetve a Felelős Innováció elismerés, amit 2014-ben az Európai Minőségügyi Szervezet Magyar Nemzeti Bizottságától kaptak, arra motiválta a projekt alapítóit, hogy a brand nemzetközi bevezetésén dolgozzanak. Mindezt a folyamatosan növekvő eladási darabszámaik is megerősítik, jelenleg több mint 1000 család használja játékaikat.

Mit jelent és mivel jár üzleti oldalról az innováció egy játék esetében?

Mivel hasonló típusú segítő játék még csak elvétve sem található a piacon, ez egyfelől megkönnyíti, de másfelől megnehezíti a Plukkido alapítóinak dolgát. Az innovatív jelleg miatt sokan érdeklődnek a termék iránt, de a kitaposatlan út sok nehézséget is hoz, főként az értékesítés és a kommunikáció terén, mivel hiányoznak a termékre alkalmazható kipróbált és működőképes stratégiák. Az üzleti folyamatokat és terveket csak hasonlítani lehet valamilyen rokon terméktípuséhoz, jobb híján a gyereknevelésről szóló könyvekhez és a társasjátékokhoz.

A Plukkido csapata 3 kockázati tőkés és 2 angyalbefektető érdeklődését is felkeltette már, eddig azonban külső tőke bevonására nem került sor. Bár a projekt indulásakor szerették volna, ma már úgy látják, a túl korai kockázati tőkebefektetés leterelné őket arról az útról, amit kijelöltek maguknak. A szakmai hitelesség és a módszertan tiszteletben tartása elsődleges szempont számukra. Sokszor üzleti tudás hiányában kaptak ajánlatot, de a csapat – egy esetben sem kockáztatva a felajánlók pénzét – ezeket egyelőre nem fogadta el. Várják olyan angyalbefektető jelentkezését, aki a Plukkidoban meglévő értékek és célok elfogadása mellett megfelelő üzleti tudással is rendelkezik.

Az alapítóknak kiemelten fontos, hogy saját kézben tarthassák a tervezés és gyártás főbb fázisait. A saját online értékesítés kiegészítéseként a jelenleg 13 tagot számláló viszonteladói hálózatot teljesen maguk építették ki, és kizárólag válogatott kínálattal rendelkező üzletekkel működnek együtt.

A három alapító mellett már további hat szakember dolgozik a Plukkido különböző offline és online eszközein. Többnyire mindenki főállása mellett, szabadidejében vesz részt a projektben. 2015 végére állt össze az a stratégia és csapat, amellyel a külföldi piacra lépést lassan, de tervszerűen elkezdhetik. A gyártás volumenének növelése sem jelent problémát, hiszen a projektet és a csapatot a kezdetektől patronáló gyártó partner, Az Europrinting Kft. már-már befektetőként, kedvező üzleti feltételeket biztosítva támogatja a külföldi piacra lépést.

A termékpaletta bővítésén túl, 2015 nyarán kezdtek bele a hosszú utazásokat megkönnyítő alkalmazásuk fejlesztésébe, melynek első verziója 2016 közepére várható.
(BrandTrend)