A magyar kkv-k vezetőjének kétharmada árbevétel növelésre, több ügyfélre vágyik – derült ki az Együttműködő Vállalkozók Szervezetének nyári felméréséből. Ez az eredmény egyáltalán nem meglepő. Viszont azzal, ami közelebb vinné a cégvezetőket a céljuk eléréséhez, mint például az üzleti (marketing) tudás, a fejlesztés és a kapcsolatok bővítése, már kevésbé foglalkoznak.
Közel 400 partnerét kérdezte meg arról a Szervezet júliusban és augusztusban, hogy mi foglalkoztatja őket leginkább. A megkérdezettek 46%-a az iparhoz kapcsolódó gyártó vagy kereskedő cég volt, 54%-uk pedig szolgáltató.
A válaszadók többsége új célpiacra, ismertség növelésére (25%), több ügyfélre (24%) és árbevétel növekedésre (23%) vágyik jelenleg. Ha ezeket a számokat összeadjuk, akkor elmondhatjuk, a vállalkozás vezetők közel háromnegyedének fejében a bevételnövelés, a piac-, és ügyfélszerzés áll.
A felmérés eredményéből arra is lehet következtetni, hogy a kkv-k nagy része nem rendelkezik stabil ügyfélkörrel. Gyakorta nincs megfelelő ügyfélmegtartó és visszatérő ügyfeleket generáló stratégia a cégeknél. Az idő, az energia, a figyelem nagy része az új ügyfelek megszerzésére irányul.
Az egyik óriási hiba, amit a kkv vezetők elkövetnek: elengedik az ügyfelek kezét az első vásárlás után. A második pedig, hogy termék- és szolgáltatás fejlesztésre a megkérdezettek 19%-a, míg modern, gyakorlati (pl. marketing és értékesítési) tudás megszerzésére, valamint az üzleti kapcsolatok bővítésére csak a vállalkozók 9%-a gondol.
„8 éve – Magyarországon elsőként – kezdtem foglalkozni üzleti kapcsolatok, együttműködések generálásával. Több mint 30 ezer üzleti tárgyalás lebonyolítása után azt látom, hogy azok a vállalatvezetők jutnak előrébb és érik el hamarabb a céljukat, akikben tényleg van nyitottság az új ismeretekre, az új kapcsolatokra, a lehetőségekre. Viszont erre időt kell szánni. A felgyorsult világ pedig szinte kikényszeríti a türelmetlenséget: azonnal kell az új vevő! A türelmetlenség azonban felületességet eredményez, aminek hatásfoka rendkívül gyenge” – mondta Vereb István, az Együttműködő Vállalkozók Szervezetének alapítója.
Ezért is tartja fontosnak az EVSZ, hogy olyan alkalmakat biztosítson a magyar kkv-nak, fókuszálva a iparhoz kapcsolódó cégekre és a magyar családi vállalatokra, ahol megoszthatják tapasztalataikat, tudásukat és olyan együttműködéseket hozhatnak tető alá, amiből konkrét üzlet, bevétel és új piaci lehetőségek születnek. Ilyen alkalom lesz az ősz egyik legjelentősebb üzleti rendezvénye a Vállalkozók 41. Országos Kapcsolatépítő Találkozója 2015. szeptember 30-án, Siófokon.
(BrandTrend)