Kategória: Hír.

Admin kategória: Hír.

A Szingapúri Médiafejlesztési Hatóság (MDA) a GfK-t bízta meg az audiovizuális média közönségmérésének lebonyolítására. Szingapúrban ez lesz az első olyan integrált mérési rendszer, amely az audiovizuális tartalmak teljes közönséget méri, beleértve a televízión keresztül nézőket, valamint a számítógépen, okostelefonon, és táblagépen tartalmat fogyasztókat egyaránt. A szerződés három évre szól és további két évvel meghosszabbítható. Az első adatszolgáltatás 2016-ban lesz elérhető.

A GfK a teljes televíziós közönség integrált mérésének céljából egy új rendszert állít fel Szingapúrban. Ez képes lesz a hagyományos (lineáris) televíziószolgáltatás, a késleltetett (time-shifted) tévénézés, valamint a számítógépen, illetve mobilkészüléken történő video-streaming mérésére is. A szolgáltatás alapját egy 1000 háztartást magába foglaló, egyforrású panel képezi. A Szingapúri Médiafejlesztési Hatóságnak nyújtott szolgáltatás a médiaipar egésze számára megbízható iparági sztenderdet teremt. A közönségmérés támogatja a csatornák programming tevékenységének optimalizálását és a hirdetési kampányok médiatervezését is.

„A médiafogyasztási szokások gyorsan változnak. Mi vagyunk az első olyan szervezet a világon, amely cross-platform közönségmérési rendszer felállítására adott megbízást azért, hogy egy független és reprezentatív mérőszámot biztosítson a piac számára. A méréssel kapcsolatos elvárásokat az iparág képviselőivel hosszas konzultáció során dolgoztuk ki” – mondta el Kenneth Tan, az MDA igazgatóhelyettese. „Nagyon megörültünk annak, hogy a GfK megközelítése a komoly elvárásokat támasztó igényeink holisztikus értelmezését tükrözi, amihez nemzetközileg is bizonyított megvalósítási képesség társul. Az adatok a különböző platformokra napjainkban jellemző fogyasztói szokásokra vonatkozó insight-okat felhasználva támogatják majd az üzleti és stratégiai döntéshozatalt Szingapúrban.”

Lee Risk, a GfK Media APAC kereskedelmi igazgatója hozzátette: „Büszkék vagyunk arra, hogy a világ egyik legmodernebb közönségkutató rendszerét hozhatjuk létre Szingapúrban. Manapság a fogyasztók digitális világban élnek és a legkülönfélébb eszközökön fogyasztanak médiatartalmakat. Ezért létfontosságú egy integrált elemzési lehetőség a hirdetők számára. A pályázat elnyerése hatalmas elismerés a GfK számára. Örömmel osztjuk meg tudásunkat, globális tapasztalatunkat és szakértelmünket, valamint technológiánkat annak érdekében, hogy nemcsak egy a kategóriájában világszínvonalú, de egyben a maga nemében elsőként holisztikus közönségmérési rendszert hozzunk létre.”

A Lengyelországi Médiatulajdonosi Testület, a PBI (Polskie Badania Internetu) online közönségméréssel bízta meg a GfK-t. A négy évre szóló szerződés értelmében a GfK biztosítja a hivatalos közönségadatokat a digitális hirdetésekhez 2016 januárjától. A szerződés 4 évre szól.

Egy weboldal látogatóinak, illetve egy applikáció használóinak száma és profilja alapvetően meghatározza az e felületeken elhelyezett hirdetések értékét. A hirdetők és a weboldalak üzemeltetői számára az elérési adatok független, megbízható értékmérőt jelentenek, melyek hozzájárulnak a digitális kommunikáció fellendítéséhez.

Andrzej Garapich, a PBI ügyvezető igazgatója úgy fogalmazott, hogy „az ajánlatok áttekintése után a GfK-t választottuk új partnerünknek. A piackutató által benyújtott integrált és „jövőbiztos” ajánlat meggyőző volt számunkra. A GfK új technológiájának köszönhetően a weboldalak, online videók és applikációk látogatottságát egyetlen mérésben tudjuk megvalósítani, függetlenül attól, hogy a felhasználók által használt platform PC, laptop, tablet vagy okostelefon. Azt is tudjuk majd mérni, hogy mely célcsoportok preferálják az egyes technológiákat.”

A GfK egy hibrid módszer alkalmazásával integrálja a több forrásból származó adatokat, így nyújtva átfogó képet a digitális fogyasztókról. A vizsgált weboldalak cookie-technológia segítségével mérik majd a látogatók számát és a látogatások hosszát. További információkat azzal kapcsolatban, hogy mely célcsoportok látogatják ezeket a weboldalakat, illetve használják ezeket az applikációkat, egy cross-media panel biztosít majd. A médiatervezéshez használt adatbázis, amely eleinte havonta kerül elkészítésre, teszi lehetővé a célcsoportok elemzését. Az adatbázis 50.000 felhasználó adatait tartalmazza majd.

Agnieszka Sora, a GfK Lengyelország ügyvezető igazgatója örömének adott hangot, hogy „a PBI és a Pályázati Bizottság elismerte innovatív megoldásainkat, a helyi és nemzetközi szakértőink kemény munkáját. Az új sztenderd új minőséget jelent a piac számára és a GfK garantálja, hogy a pályázatban megfogalmazott komoly elvárásoknak meg fog felelni.”
(BrandTrend)