Kategória: Ez a branding 360° és Képes hír.

Admin kategória: Képes hír.

A Legrand Zrt. nagy múltú magyarországi vállalat a Kontakta és Kontavill utódja, amely 1992 óta a Legrand nemzetközi csoport tagjaként a hazai- és nemzetközi piacok vezető villamos szerelvényeket gyártó vállalata. Folyamatos fejlődés, innováció, szakmai és társadalmi elismerések fémjelzik működését. A sikerek, az ismert márka és a vezető szerepének kapcsolatáról beszélgettünk Károlyi Lászlóval, a Legrand Zrt. vezérigazgatójával.

Hiszünk abban, hogy az elsőszámú vezető víziója és „leader” szemlélete alapvetően határozza meg a vállalat márkáinak a termékek piacán betöltött szerepét, és azon túl a vállalat társadalmi beágyazottságát is. Mit gondol a jó vezetőről?
-A mai globális világban még nagyobb a „pálya”, a mozgástér. A vezető feladata összetartani a csapatot és irányt szabni, víziót előrevetíteni. Az utat, azaz a víziót én fontosabbnak tartom, mint a rövid távú, éves célokat, mert ezeket a cselekvési stratégiákat minden év végén értékeljük, újra gondoljuk és szükség szerint módosítjuk. De ez így jó. A vízió sokkal hosszabb ideig érvényes, jelzőfény a folyamatok fenntarthatóságához. Kell mindig egy „leader”, kell akiben hisznek az emberek és elhiszik neki, hogy a vízió mindenkinek jó. Ehhez elengedhetetlen, hogy a vezető fejében a következő három dolog a helyén legyen: Okos tervezés, ami a jusson-maradjon is elv szerint működjön. Ebbe beletartozik az is, hogy mindig elegendő kihívás legyen a rövid távú operatív feladatokban és a hosszú távú vízió megvalósításhoz egyaránt. Véleményem szerint ma is igaz az a régi mondás, hogy ép testben ép lélek. Figyelmet kell fordítani a személyi integritás megőrzésére, mert a megfelelő szellemi és fizikai állapot hosszú távú megtartása hosszú távon a szervezetnek és az egyéneknek is jó. A csoport összetartás mindig legyen fókuszban. Szinergiát tekintve 1+1 mindig többet ér, mint 2. Ha ez a három legfontosabb elv egyszerre érvényesül, akkor nagy baj nem történhet a működésben.

karolyi-laszlo-legrand
Károlyi László, vezérigazgató, Legrand Zrt. 

Globális vállalatban, magyar vezetőként, magyar munkatársakkal hogyan lehet hozzájárulni a világ fejlődéséhez?
-A helyzetek egyformán bonyolultak kicsiben és nagyban. A jó döntések meghozatalánál a helyi vezető figyelembe veszi a helyi adottságokat. Globális vállalatnál követve ezt a filozófiát a helyi vezető is tud sikeres lenni, számos példa bizonyítja ezt.

A szerelvényektől a bonyolult rendszerek, hálózatok fejlesztéséig és kiépítéséig tevékenységük, a technikai fejlesztés rendkívül szerteágazó, de alapvetően a fogyasztói élményt, egy komfortosabb élet lehetőségét biztosítják. Vezetőként hogyan tudja Ön ezt a kettősséget megélni, csak a fejével dönt, vagy mennyire engedi befolyásolni döntéseit a megérzései által?

– A globális jelenlét miatt ma már több dolgot kell figyelembe venni a döntéseknél. Nagyobb a bizonytalanság, gyakorlatilag lehetetlen minden részletet a legnagyobb mélységig áttekinteni. Fontosak a megérzések. A jó vezető tudja, hogy mikor kell a számok és mikor a megérzések alapján dönteni. Ha túl sokat kutat a részletek után, akkor sem biztos, hogy jobb döntést hoz, mintha a vezetői „hetedik” érzékét használná.

A Magyar Termék nagydíj hatásai
A Legrand 2015-ben mutatta be a villamos szerelvények piacán az új Valena termékcsalád első tagját a Valena Life-ot, majd 2016-ban a Valena Allure-t, így már két Valena családtag is kiérdemelte a megtisztelő Magyar Termék Nagydíj címet. Alapvetően a Magyar Termék Nagydíj célja, hogy elismerje a kimagasló áruk és szolgáltatások magas minőségi színvonalát, de további hatásai is vannak. A termékkel való elégedettség érzelmileg is köti a fogyasztót a márkához, és segít abban, hogy kialakuljon a márkahűség, a vállalat iránti lojalitás. A pozitív vállalati kép így nemcsak az addig kipróbált termékre, hanem a vállalat teljes termékkínálatára kiterjed.

A márkahűség eléréséhez először a vevők márkaimázs képét kell kialakítanunk. A fogyasztók, vásárlók, ügyfelek fejében egyes márkákról kialakult kép szubjektív, azonban az összkép részben alakítható. Az imázs általános értelemben meggyőződések, elgondolások és benyomások összessége. A villamossági termékek piacán a különböző termékek területén nehéz eligazodniuk a laikus fogyasztóknak. Hasonló termékek várják őket a polcokon, alig eltérő funkciókkal. E védjegy odaítélése pozitív megkülönböztetésben részesíti viselőjét, ezáltal egy könnyedséget nyújtva a fogyasztónak – nem lesz kérdés, mit válasszon.  A Magyar Termék Nagydíj elnyerésével a Legrand Zrt. nem csupán az emberek pozitív imázsképére hatott –hiszen mind a terméket, mind a szolgáltatást kitüntették-, hanem ezáltal hozzájárult a fogyasztók márkahűség kialakításához is, amit a cégek számára nehéz elérni és az egyik legfontosabb szempont a vevők megtartása érdekében. A fogyasztóknak egy olyan pozitív tulajdonsággal bír a márkaérték, amely értéktöbbletet nyújt, befolyásolja a vásárlást. Más szóval, a termék ár-érték arányban megéri számukra, hisz tudják, hogy elismert árucikkről van szó.

A Legrand Zrt. számára továbbra is fontos szempont az innováció mellett a vevői igények tökéletes kielégítése, a márkaimázs pozitív építése és a fogyasztók általi márkahűség elnyerése.