Kategória: Ez a branding 360° és Képes hír.

Admin kategória: Képes hír.

Ahogy dr. Jánosy Zsuzsanna és Kőszegi András a 2015-ös mumbai World CSR Congress alkalmával is elmondták, a világ gyakran elszigetelődött problémái összeérnek. Megoldásukban  a márkák, mint a mai társadalom véleményformálói egyre nagyobb szerepet kapnak. Korábban az számított különlegesnek, ha márkák állást foglaltak társadalmi ügyekben, ma már ők azok, akik gazdasági és véleményformáló szerepük révén formálói a közgondolkodásnak. Nem állást foglalni mára már lehetetlen. A márkák ügyeket követnek, sőt, jobb esetben ügyeket teremtenek.

starbucks-christmas

Az érzékeny vallási véleményütközések korában így a Starbucks is állást foglal. A márka ebben az évben a karácsonyi dekorációs kávés poharak helyett kjelentette, hogy egy egyszerű puritán piros színű kávéspohárral vesz részt a karácsonyi kereskedelemben. Ez ellen szólalt fel egy evangélikus lelkész, aki ezt politikai inkorrektségként értékelte. A menekültügy miatt is egyre gyakrabban állnak oda márkák nációk mellé, vagy tudatosan szakítanak, mint a Starbucks is elfogadott vallási szimbólumokkal.

Érdekes ez a politizálódás, hiszen évekkel ezelőtt ez elképzelhetetlennek tűnt.

A célközönség megosztása és az új célcsoportok, kultúrák  elérése gyakran egymással ellentétes aktivitásokat kíván. Különösen a közösségi média felületein a márkák mág ha akarnak sem tudnak kimaradni a társadalmi ügyekbe való involválódásból. A nyilvános „dialógus” a fogyasztókkal elengedhetlen. Az ügyfelek szinte már várják és kiváncsiak arra, ki az a márka, akinek bizalmukat adják, így kikényszerítve a márkák nyilvános állásfoglalását. A klasszikus 4 P mellett az érzékeny társadalmi terepen is elvárják a márkák aktivitását, egyre kiváncsibbak a fogyasztók a márkák valós értékrendszerére. A márkák és fogyasztók így egymást szocializálják. Ez felelősség, és  jótékony hatással lehet azokra a társadalmi ügyekre, melyek a mai világban sürgősen megoldásra várnak. A fenntarthatóság és márkaépítés kérdése így soha nem látott közvetlen kapcsolatba került, és kikerülhetetlen a márkaépítés során nemcsak a nemzetközi, de a hazai márkák számára is.
(dr. Jánosy Zsuzsanna, BrandTrend)