Kategória: Ez a branding 360°.

Hogy a szépségiparban kiélezett verseny uralkodik, nem kérdés. A magyar vonatkozású márkáknak nem könnyű reflektorfénybe kerülni: már hazai terepen is erős a verseny, nemzetközi mezőnyben pedig szinte képtelenségnek tűnik gyökeret verni, mégis vannak olyan brandek, melyek mellett kár lenne zsebre tett kézzel elsétálni. A WebTrend keretei között ez alkalommal a Helia-D szépségápolási márka kerül górcső alá.

A magyar és nemzetközi piacon is közkedvelt szépségápolási termék az 1980-as évek elején egy mesébe illő történettel kezdődött: alapjait ugyanis egy addig ismeretlen néni fejlesztette ki, aki a napraforgó szárából készített kivonatot saját használatra. Egy gyógyszergyár felfigyelt rá, majd neki is látott egy napraforgó kivonatot tartalmazó testápoló termékcsalád gyártásához, ami a Helia-D nevet kapta. A rendszerváltás gazdasági történései megviselték a céget, ám a termékek soha nem kerültek le a polcokról. A Helia-D a klasszikus arckrémek mellett ma már széles választékkal áll vevői rendelkezésére, a szemránckrémtől kezdve, a bőrfeszesítő testápolókon át, a limitált szériás, speciális termékekig minden megtalálható a palettáján.

A márka történetét talán nem sokan, nevét azonban már többen ismerik, megítéléséről pedig sokat elárul a számos ajánlás és terjedő pozitív tapasztalat. Az online véleménynyilvánítás ma már mindennapos eleme az életünknek, így a Helia-D webes megjelenései is sokatmondó képet festenek. A Neticle, egyedi online médiaelemző megoldásával erre vonatkozóan vizsgálta az elmúlt félévben (2014. szeptember 1. és december 31. között) megjelent webes tartalmakat.

helia-d-brand-trend-webtrend

Öt sokatmondó tény a Helia-D webes visszhangjáról

1. Nem beszélünk sokat a márkáról

A vizsgált időszak tanulságai alapján nem beszélünk kifejezetten sokat a szépségipari márkáról, a három hónap során ugyanis mindössze 196 releváns webes említés született a Helia-D kapcsán. Összehasonlításként ennyi idő alatt 2-3-szor több alkalommal szokott felmerülni egy másik hazai márka, a korábban vizsgált Zwack márka. A Helia-D említései között, a nagyszámok törvényének megfelelően meghatározóan magas arányt (71 százalék) érnek el a kék platformról származó bejegyzések, de a cikkek aránya (24 százalék) is impozánsnak mondható.

2. De amit írunk, az annál pozitívabb

A Helia-D viszonylag alacsony hírverésért kárpótlásul a róla szóló vélemények szinte kivétel nélkül pozitív megítélést tükröztek. A négy hónap webes említései között mindössze egy panaszos, negatív bejegyzés szerepelt, valamint a márka véleményben mérhető értéke, úgynevezett Véleményárfolyama is töretlen emelkedést mutatott.  (A Véleményárfolyam, mely egy olyan univerzális mutató, ami a tőzsdei árfolyam analógiájára egy dinamikus mutatószámban foglalja össze a webes megítélést.) Mindez igencsak szép és ritka eredmény, különösképp, ha figyelembe vesszük, hogy negatív gondolatainknak gyakrabban és nagyobb előszeretettel adunk hangot.

3. Nők szemével

Sztereotípiák ide vagy oda, egy szépségipari brand célközönségét túlnyomó többségben mégiscsak a nők adják. Ebből adódóan a Helia-D márkáról is egyértelműen a nők beszéltek többet, mégpedig közel háromszor. A beazonosíthatóan női említések 93 százaléka a Facebook felületén jelentek meg és egynegyedük számított kifejezetten pozitívnak.

4. Ha Helia-D, akkor…

Sokatmondó képet kaphatunk egy márka megítélésének jellegzetességeiről, ha feltérképezzük azokat a kulcstémákat, melyeket a legtöbbször kapcsolunk hozzá az adott márkanévhez. A Helia-D esetében ezek közül a kulcskifejezések közül az első helyen – nem meglepő módon – a krém állt, melyet a sorozat, kezelés, arckrém, ajándék, kedvezmény, ajándékcsomag, továbbá a web, rendelés, akció kifejezések követtek. Összességében tehát úgy tűnik, hogy a kívánatos üzenetek jelentek meg a weben, melyek a termékjellemzők és hatások, a vásárlási lehetőségek és a kedvezmények köré csoportosultak.

5. Arckrémek a paletta közepén

A Helia-D portfóliója ma már kifejezetten széles, melyen a klasszikus arckrémek mellett bőrfeszesítő testápolók, kéz- és lábápolószerek, valamint hajápoló termékek egyaránt helyet kapnak. A brand eredeti fókuszából mindazonáltal sejthető, hogy még mindig az arcszépítő szerek kapják a legnagyobb reflektorfényt. Ezt a webes említések egyértelműen igazolták is, hiszen a Helia-D nevét sokkal több alkalommal (33 esetben) említették együtt az arc kifejezéssel, mint bármely más testrésszel, az azonban, hogy a haj (18 említéssel) a második helyre került, már kevésbé volt kiszámítható.

Akárhogy is nézzük, a webes említések vizsgálata is minden kétséget kizárólag igazolta, hogy a Helia-D egy olyan magyar márka, amelyre feltétlenül büszkék lehetünk, melynek megítélése egyértelműen pozitív, amely pozitív és melynek üzenete mindenki számára tiszta. Mindazonáltal az is felsejlik, hogy jelenleg kevéssé van benne a köztudatban és nem sok reflektorfény vetül rá. A minőség és elegancia adott, de egy csipetnyi hangzavar még elférne a márkanév körül.
(BrandTrend)