Kategória: Ez a branding 360°.

A Facebook sokáig olyan terep volt, ahol egyszerűen tudtunk tömegeket elérni a célcsoportunkból gyakorlatilag ingyen.

Elég volt megtanulni pár fogalmazási és időzítési trükköt, és már jöttek a lájkok, jobb esetben a megrendelések.

Ezzel szemben ma az elérésekért fizetni kell, és ha a jó tartalmakat támogatjuk meg hirdetéssel, akkor jönnek is az eredmények, de már nem ingyen.

Ez pedig sokaknak fáj.

Ugyanis kiderült, hogy akkor sem érik el a kívánt hatást, ha nagyon jó minőségű tartalmat adnak, a megfelelő időben, a megfelelő embereknek. A tartalom királyságát megdöntötte, vagy legalább is megkérdőjelezte az elérés fontossága. Ez egy fontos tanulság: a tartalom önmagában félkezű óriás. Még a jó tartalom is.

Szükségünk van mellé azokra a felületekre is, amik biztosítják nekünk a megfelelő elérést. Néhányan erről megfeledkeznek, pedig legalább annyira fontos, mint a tartalom maga.

A helyzet “kellemetlensége”, hogy a jó tartalom előállítás mellé most meg kell tanulni jól hirdetni is. Ez pedig komoly költséggel jár, főleg ha valaki saját bőrén gyakorol.

(Ezen mondjuk könnyen lehet segíteni, ha szeretnéd megtudni, hogyan érdemes hirdetni, kattints ide.)

Viszont a dolog pikantériája, hogy vannak olyan felületek, ahol örülnek az emberek annak, ha fizethetnek a tartalom terjesztésért. Ilyen például a Google+.

Miért örülünk annak a Google közösségi hálózatán, amit gyűlölünk a Facebookon?

Erre is van egy magyarázat. Kattints érte ide!

Igazából a Facebook elérés csökkenés az egyik oldalról egyszerű: a Facebook növelni szeretné a bevételét.

A másik oldalról azonban árnyaltabb a kép.

Az elérés csökkenés fájdalmas, de jó tartalommal és jól célzott hirdetésekkel továbbra is sikeresek lehetünk, de ha már biztosan fizetni kell érte, akkor különösen érdemes figyelni a megtérülésre.

Lévai Richárd
közösségi marketing specialista