Kategória: Ez a branding 360°.

Tudatos márkaépítés, emocionális kommunikáció, márkastratégia, a márka védelme pénzügyileg és jogilag. Ez volt az ausztriai márkakonferencia üzenete. Szó volt a védjegy bejegyzések fontosságáról, a márka értékére gyakorolt befolyásáról. Az egymáshoz közel fekvő magyar és osztrák piac vállalati márkázási kultúrájáról és a kilátásokról. Employer branding, storytelling, márkastratégia, kiállítások.

Sokat látott, de kiegyensúlyozott piacon jelenlévő vállalatok képviselői prezentáltak, akik a piac kisebb rezdüléseit, a gazdasági válság következtében megtörtént kisebb megingásokra is körülnézve és figyelve reagálnak.

A márkakonferencia házigazdái Manfred Enzlmüller és Laurentius Mayrhofer nemzetközi és osztrák top előadókkal és  kerekasztal epizódok segítségével keresték a választ arra, hogy a márkatulajdonosok hogyan tudják a márkaépítés eszköztárával megugrani a gazdasági válság hozta akadályokat.

schalla1

Dkkfm. Laurentius Mayrhofer mutatta be az osztrák kutatás eredményeit és hasonlította össze a magyarországi tanulságokkal dr. Jánosy Zsuzsanna segítségével. Milyen hatással van a gazdasági válság a két közel fekvő, de más utat bejárt piacon a vállalatok viselkedésére a márkák kezelése tekintetében.

Az egyértelmű márkapozicionálás  fontosságát mutatta be Marcin Kotlowski, a W24 TV bécsi televízió csatorna ügyvezető igazgatója. A W24 kommunikációján keresztül bemutatta, miért nem elég, egyszerűen megmutatni, amink van, azt kell szem előtt tartani,  hogyan tudjuk a fogyaszók fejében a márkánkat össze nem téveszthetővé és szerethetővé tenni.

Akik ebben a szakmában dolgoznak, azok ezt tudják. A Weekend Magazinnál pedig mindez hatványozottan igaz. Roland Bürger, a Weekend magazin kiadójának vezetője meg van győződve arról, hogy a reklámok az újságokban és magazinokban miért nem csak egyszerű “olvasnivalók”, hogyan válnak az újság márkájának részévé. Miért fontos, hogy egy olyan terméknél, mint egy kiadvány, a márka “igérete” egyedülálló, hihető és természetes legyen az olvasók számára.

Az osztrák Szabadalmi Hivatal vezetője , Dr. Friedrich Rödler korszerűen, gazadsági beágyazottságba helyezve beszélt a márka jogi védelméről, a jogi védelem márkaértéket növelő hatásáról és a Magyarországon is bizonyára tapasztalható ötletlopások elleni védelemről.

Az event, kiállítás specialista Ing. Günther Schindler megmutatta, miért értékes és miért kínálnak lehetőséget a kiállítások, eventek a márkaélménybe minden érzékszervvel való involválódásba.

Ezt javasolja Dkkfm. Dipl. Graph. Manfred Enzlmüller, ahhoz, hogy a márkák vonzerejét hosszútávon megőrizhessük. Hogy alakul ki az a bizonyos márka-burn-out, az az állapot, amikor a márkák már nem tudnak régi vonzerejükkel operálni, csak fáradtak és erőtlenek. Erről mesélt Manfred Enzlmüller, a BrandTrend márkatanácsadó ügynökségi partnerének ügyvezetője, az Alsó-Ausztriai Gazdasági Kamara Reklám és Kommunikációs Szakcsoportjának vezetője, aki egyben számos szakkönyv és tanulmány szerzője.

Hogy a márkák történetet mesélnek, vagy legalábbis a márkáknak történeteket mesélve kellene kommunikálniuk, a BrandTrend és Kőszegi András előadása után azok számára sem volt kétséges, akik eddig nem szenteltek figyelmet a brand storytelling témájának.

Hogyan lehet márka történetekkel ügyfeleket rajongókká tenni. Hogyan lehet az ok-tett-hatás “hármas” segítségével a márkát vonzóvá tenni, bizalmat, szimpátiát kelteni és a történetbe szőtt izgalmas feszültséget keltve a márkára irányuló figyelmet fenntartani.

E-Book formában magukkal vihetik a résztvevők a konferencián kapott tudást és szemléletet. Manfred Enzlmüller legújabb, itt bemutatott és BrandManagement témájú és címet viselő könyve  utakat mutat,  hogyan lehet a márkát, mint rendszert, mint a corporate dizájn-on és logón túlmutató entitást a vállalat mindennapjainak részeként profin menedzselni.

Logo_DMWE_72dpi_RGB

Ausztriában a DIE MarkenWertExperten, Magyarországon a BrandTrend márkatanácsadó üzletága személyes konzultációval és tanácsadással is támogatja a konferencia után a márkaépítőket. Részletek: http://www.markatanacsadas.hu/
(BrandTrend)